Sökning: "organisatoriska stödstrukturer"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden organisatoriska stödstrukturer.

  1. 1. Förutsättningar för elevinflytande i grundsärskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Sofia Mann; Anna Allvin; [2023]
    Nyckelord :student influence; student voice; compulsory school for students with intellectual disability; intellectual disability; participation; elevinflytande; elevens röst; grundsärskola; intellektuell funktionsnedsättning; delaktighet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Studien syftar till att utifrån ett lärarperspektiv belysa elevers inflytande vid undervisning i grundsärskolan. I studien undersöks hur några lärare i grundsärskolan definierar begreppet elev­inflytande, hur lärarna beskriver att de skapar förutsättningar för elevinflytande i sin under­visning samt vilka utmaningar lärarna beskriver att de möter i sitt arbete. LÄS MER

  2. 2. “Vi stänger kontorsdörren och pratar med folk via en skärm, fast vi har kollegor på jobbet” : En studie om social interaktion och gemenskap i digitala team

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Elma Hamzagić; Madelene Julin; [2022]
    Nyckelord :Virtual teams; digital teams; fellowship; social interaction; organizational support structures; Virtuella team; digitala team; gemenskap; social interaktion; organisatoriska stödstrukturer;

    Sammanfattning : The development in today's labor market is characterized by digitalization and it is becoming increasingly common to work in teams where collaboration mainly takes place in digital forums. The new ways of working cause challenges regarding fellowship and social interaction in digital teams. LÄS MER

  3. 3. Gemenskap och tillit inom virtuella team : En kvalitativ studie om organisatoriska förutsättningar

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Jessica Björkquist; Hanna Forsberg; [2020]
    Nyckelord :Gemenskap; gruppkultur; teamledare; tillit; organisatoriska stödstrukturer; virtuella team;

    Sammanfattning : Samhällets digitalisering och utveckling av nya digitala teknologier har gett möjligheten att arbeta vart du än befinner dig och tillsammans med kollegor i olika delar av världen. Virtuella team är ett sådant exempel på ny arbetsform där människor är utspridda på olika geografiska platser samtidigt som de samarbetar med hjälp av kommunikations- och informationsteknologi (IKT). LÄS MER

  4. 4. Differentierad matematikundervisning = matematikundervisning för alla?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Evelina Ludvigsson; Kristina Tillenius; [2020]
    Nyckelord :Differentiering; Förhållningssätt; Inkludering; Lektionsdesign;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractLudvigsson, Evelina och Tillenius, Kristina (2020). Differentierad matematikundervisning =matematikundervisning för alla? Speciallärarprogrammet, Matematikutveckling, Institutionenför skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  5. 5. "Som en stor atlant full av skit" : En studie av organisatoriska förutsättningar för IKT-stött arbetsplatslärande

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Kent Ljungberg; [2018]
    Nyckelord :Technological; pedagogical and content knowledge TPACK ; Virtual Human Resource Develepment VRHD ; Arbetsplatslärande; Digital Kompetens; Informations- och kommunikationsteknologi IKT ; Organisatoriskt lärande; Pedagogisk digital kompetens PDK ;

    Sammanfattning : I denna studie kartläggs hur tre verksamheter vid ett sjukhus i norra Sverige arbetar med frågor rörande hur digital teknik kan användas för att stötta, upprätthålla eller utveckla kunskaper på arbetsplatsen, samt de organisatoriska förutsättningar som finns för att upprätta och upprätthålla ett sådant arbete. Studien baserades på en intervjustudie med sex respondenter i olika utsträckning verksamma med arbetsplatslärande vid ett större sjukhus i norra Sverige, och ämnade undersöka vilka redskap och organisatoriska strukturer som finns för att förbättra och fördjupa de anställdas förutsättningar för IKT-stött arbetsplatslärande samt hur verksamheten arbetar med frågor som rör IKT-stött arbetsplatslärande i dagsläget. LÄS MER