Sökning: "design artefakt"
Visar resultat 1 - 5 av 149 uppsatser innehållade orden design artefakt.
1. Efter tangenttryckningarna : En kvalitativ studie om distansarbetares upplevelser av skriftlig feedback och kommunikation inom organisationer
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Denna studie utforskar distansarbetares upplevelser av kommunikation och skriftlig feedback inom organisationer. Studien undersöker utformningen av skriftlig feedback och dess inverkan på informationsupptagning samt hur distansarbetarnas upplevelser kan ses utifrån det sociokulturella perspektivet. LÄS MER
2. Svenskt barnbildarkivs användbarhet : Att göra ett söksystem anpassat för forskare mer tilltalande för intresserad allmänhet
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Denna studie togs fram i samarbete med Svenskt barnbildarkiv. Syftet är att fastställa hur arkivet kan utforma sin framtida offentliga sida på ett användarvänligt och tillgängligt sätt genom att undersöka vilka vanor personer inom målgruppen har vid arkivsökningar, vad dessa personer förväntar sig hitta vid en sökning samt hur resultaten ska presenteras. LÄS MER
3. Utveckling av wiki för e-handel : Vägledande designprinciper
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Denna studie undersöker hur unga organisationer med växtvärk i behov av att hantera samlad kunskap kan hjälpas genom identifiering och utveckling av designprinciper från tidigare forskning om kunskapshantering. Genom att analysera och applicera dessa designprinciper i organisationens kontext har utveckling av en konceptuell modell av en wiki utförts. LÄS MER
4. Utveckling och utvärdering av ett adminverktyg i e-handelsplattformen Litium
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : I takt med att användandet av e-handelsplattformar växer tillkommer även högre krav på att underhållsjobb, till exempel generera filer och rensa loggar, förvaltas effektivt. Motillo, ett karlstadbaserat konsultföretag inriktade på e-handel och digitala affärer, använder e- handelsplattformen Litium. LÄS MER
5. LEVEL DESIGNS FÖRMÅGA ATT FÖRMEDLA STÄMNING : Storlek och upplevd stämning i Bloodborne
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Om storleken på utrymmen i spels levlar påverkar stämningen har diskuterats av leveldesignförfattare, bland andra Totten (2019) som nämner i sin bok, An Architectural Approach to Level Design, att olika storlekar på utrymmen i spel främjar olika känslor. Denna bakgrund för studien har sedan applicerats på den data som samlats in för att svara på problemformuleringen Hur påverkas upplevd stämning av områdets storlek i Bloodbornes Forbidden Woods och Upper Cathedral Ward? Datan består av storleksmätningar av utrymmen i två av spelets områden samt kommentarer från internet. LÄS MER