Sökning: "design artefakt"

Visar resultat 1 - 5 av 149 uppsatser innehållade orden design artefakt.

  1. 1. Efter tangenttryckningarna : En kvalitativ studie om distansarbetares upplevelser av skriftlig feedback och kommunikation inom organisationer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Elin Kollberg; [2024]
    Nyckelord :Distance work; Written feedback; Communication; Information absorption; Sociocultural perspective; Distansarbete; skriftlig feedback; kommunikation; informationsupptagning; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar distansarbetares upplevelser av kommunikation och skriftlig feedback inom organisationer. Studien undersöker utformningen av skriftlig feedback och dess inverkan på informationsupptagning samt hur distansarbetarnas upplevelser kan ses utifrån det sociokulturella perspektivet. LÄS MER

  2. 2. Svenskt barnbildarkivs användbarhet : Att göra ett söksystem anpassat för forskare mer tilltalande för intresserad allmänhet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Sofie Fransson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie togs fram i samarbete med Svenskt barnbildarkiv. Syftet är att fastställa hur arkivet kan utforma sin framtida offentliga sida på ett användarvänligt och tillgängligt sätt genom att undersöka vilka vanor personer inom målgruppen har vid arkivsökningar, vad dessa personer förväntar sig hitta vid en sökning samt hur resultaten ska presenteras. LÄS MER

  3. 3. Utveckling av wiki för e-handel : Vägledande designprinciper

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Oskar Södergren; [2023]
    Nyckelord :Knowledge Management System; Wiki; Knowledge Management; Design Principles; Knowledge Management System; Wiki; Kunskapshantering; Designprinciper;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur unga organisationer med växtvärk i behov av att hantera samlad kunskap kan hjälpas genom identifiering och utveckling av designprinciper från tidigare forskning om kunskapshantering. Genom att analysera och applicera dessa designprinciper i organisationens kontext har utveckling av en konceptuell modell av en wiki utförts. LÄS MER

  4. 4. Utveckling och utvärdering av ett adminverktyg i e-handelsplattformen Litium

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Cristoffer Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :Litium; Design Science Research; Artefakt; Utveckling; Utvärdering; C#; React;

    Sammanfattning : I takt med att användandet av e-handelsplattformar växer tillkommer även högre krav på att underhållsjobb, till exempel generera filer och rensa loggar, förvaltas effektivt. Motillo, ett karlstadbaserat konsultföretag inriktade på e-handel och digitala affärer, använder e- handelsplattformen Litium. LÄS MER

  5. 5. LEVEL DESIGNS FÖRMÅGA ATT FÖRMEDLA STÄMNING : Storlek och upplevd stämning i Bloodborne

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Corinne Ahlsén; Casper Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Level design; storlek; stämning; Bloodborne; spel;

    Sammanfattning : Om storleken på utrymmen i spels levlar påverkar stämningen har diskuterats av leveldesignförfattare, bland andra Totten (2019) som nämner i sin bok, An Architectural Approach to Level Design, att olika storlekar på utrymmen i spel främjar olika känslor. Denna bakgrund för studien har sedan applicerats på den data som samlats in för att svara på problemformuleringen Hur påverkas upplevd stämning av områdets storlek i Bloodbornes Forbidden Woods och Upper Cathedral Ward? Datan består av storleksmätningar av utrymmen i två av spelets områden samt kommentarer från internet. LÄS MER