Sökning: "design of digital curriculum"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden design of digital curriculum.

  1. 1. ATTITUDES TOWARDS PSYCHEDELICS AND PSYCHEDELIC SCIENCE AMONG MEDICAL AND PSYCHOLOGY STUDENTS IN SWEDEN: A COMPARATIVE STUDY

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Peter Byström; Linnea Bryngelsson; [2024]
    Nyckelord :Psychedelics; Psychedelic-assisted therapy PAT ; psilocybin; LSD; MDMA; attitudes; higher education; survey.;

    Sammanfattning : Recently, psychedelic science (PS) has been going through a resurge with a vast increase in publications. Psychedelic-Assisted Therapy (PAT) is demonstrating promising results across the treatment of various psychiatric disorders; however, psychedelic science remains absent from the curriculum of both medical and psychology students in Sweden. LÄS MER

  2. 2. Conducting Digital Humanities Education in the Academic Libraries’ Information Literacy Class : What are the advantages and barriers if Uppsala University Library does it?

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Liangyu Liu; [2023]
    Nyckelord :Digital Humanities; Information Literacy; Academic Library; Education;

    Sammanfattning : The emergence of digital humanities has provided humanities scholars with digital methods and tools to deal with digital materials and new possibilities for humanities research. What is more, digital humanities skills and experience help humanities students with their research and strengthen their employment prospects. LÄS MER

  3. 3. Digitala och analoga läromedel i svenskundervisning klassrum med majoritet av flerspråkiga : -En studie baserad på några mellanstadielärares erfarenheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Entuela Capani; [2023]
    Nyckelord :Läromedel; digitala läromedel; analoga läromedel; digitalisering; modalitet; multimodalitet; multiliteracies;

    Sammanfattning : Entuela Capani (2023). Digital vs analog teaching tools in Swedish education. Swedish, independent work in Swedish, basic level 15 higher education credits, specialization 4–6, spring term 2023. Department of Humanities, Education and Social Sciences. LÄS MER

  4. 4. Kommunikation för livslångt lärande : Lärares metoder för undervisningen i kommunikation i grundsärskolans ämnesområden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Marie-louise Södergren; [2023]
    Nyckelord :Special needs education; communication and intellectual disability; teaching methods; ACC; Grundsärskola; ämnesområden; kommunikation och intellektuell funktionsnedsättning; undervisningsmetod; AKK;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur lärare i grundsärskolans ämnesområde kommunikation undervisar och vilka läromedel/modeller lärarna använder. Frågeställningen lyder: - Hur beskriver lärare undervisningen ämnesområdet kommunikation?  - Vilka läromedel/modeller använder lärarna i grundsärskolan för undervisning i ämnesområdet kommunikation?  Studien lutar sig mot det sociokulturella perspektivet (Vygotskiji,1978) där språk, kommunikation och interaktion med andra är grunden för lärande. LÄS MER

  5. 5. Stöd i lärarhandledningar för matematikundervisning med digitala lärresurser

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Andreas Hellström; Siiri Laitinen; [2022]
    Nyckelord :mathematics education; digital curriculum resources; digital tools; teacher s guide; curriculum materials; analysis of learning materials.; matematikundervisning; digitala lärresurser; digitala verktyg; lärarhandledning; läromedel; läromedelsanalys.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att kartlägga hur lärarhandledningar kan stödja lärares matematikundervisningmed digitala lärresurser, samt att belysa eventuella skillnader mellan olika lärarhandledningar med avseende på detta. Tre lärarhandledningari matematik för grundskolans årskurs tre undersöks med hjälp av riktad kvalitativ innehållsanalys och de valda lärarhandledningarna jämförs mot ett teoretiskt ramverk beståendes av Davis och Krajciks (2005) principer för hur läromedel bör utformas så att de stödjer lärares undervisning. LÄS MER