Sökning: "development of motor skills"

Visar resultat 6 - 10 av 79 uppsatser innehållade orden development of motor skills.

  1. 6. Utveckling av en justerbar cykelbarnstol för barn mellan 5 och 9 år

    M1-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Paul Kassdaoud; Kristian Malki; [2023]
    Nyckelord :Child bicycle seat; Bicycle; product development; adaptability; adjustable functions; Cykelbarnstol; Cykel; produktutveckling; anpassningsbarhet; justerbara funktioner;

    Sammanfattning : Arbetet handlar om utveckling av dagens cykelbarnstolar där det insåg bristande på komfort och anpassningsförmåga för barn mellan 5 och 9 år. Målet med detta arbete var att utveckla en cykelbarnstol som tar hänsyn till barnets motoriska förmåga vid denna ålder och erbjuder förbättrad komfort. LÄS MER

  2. 7. Function analysis and design of a hydrofoiling search and rescue vessel from a user perspective

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Petter Elnerud; Elias Esseen; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report covers a function analysis and concept design of a hydrofoil electric search and rescue vessel. It was done in conjunction with the SSRS, Swedish Sea Rescue Society (Sjöräddningssällskapet), as a master thesis at the Royal Institute of Technology. LÄS MER

  3. 8. Multimodal undervisning med lärplatta ur lärarnas synvinkel. : En enkätstudie riktad mot lärare i grundskolans F-6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Melina Madsen; [2023]
    Nyckelord :multimodal learning; tablet; learning tablet; Swedish; Swedish teaching; multimodal media; multimodality; special adaptation; promote; hinder; f-3; 4-6; compulsory school; primary school; middle school; grade 1; grade 2; grade 3; preschool class; grade 4; grade 5; grade 6; multimodalt lärande; tablet; lärplatta; svenska; svenskundervisning; multimodala medier; multimodalitet; specialanpassning; främja; hindra; f-3; 4-6; grundskola; lågstadie; mellanstadie; årskurs1; årskurs 2; årskurs 3; förskoleklass; årskurs 4; årskurs 5; årskurs 6;

    Sammanfattning : Denna studie belyser lärarnas syn på hur undervisningspraktiken och elevernas lärande påverkas av multimodal undervisning med lärplatta i svenskämnet. Föreliggande studies syfte är att skildra lärarnas syn på hur den multimodala undervisningen med lärplatta kan agera som ett hinder eller verka främjande för elevernas lärande i årskurserna F-6. LÄS MER

  4. 9. "Ipaden är fantastisk, men jag värnar om handskriften" : En kvalitativ studie om elever och lärares uppfattningar om textskapande med digitala respektive analoga skrivverktyg

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Annie Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Text creation; Digital writing tool; Analog writing tool; Early school years; Textskapande; Digitala skrivverktyg; Analoga skrivverktyg; Tidiga skolåren;

    Sammanfattning : Både digitala och analoga skrivverktyg utgör en stor del av den tidiga skrivundervisningen. Det råder dock skilda åsikter om vilket skrivverktyg som är mest gynnsamt för elevernas textskapande. LÄS MER

  5. 10. Barns motoriska utveckling i förskolan : En studie om förskollärares arbete i utomhusmiljöer och vid riskfylld lek

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Hanna Karlsson; Johanna Marie Wade; [2023]
    Nyckelord :Preschool; motor development; outdoor environments; risky play; preschool teachers; Förskola; motorisk utveckling; utomhusmiljö; riskfylld lek; förskollärare;

    Sammanfattning : Barns motoriska utveckling är en viktig del av arbetet i förskolan. I Läroplan för förskolan, Lpfö 18 (Skolverket 2018, s. 9) står det att förskolans uppdrag är att utmana och främja barns motoriska utveckling och lärande i varierande miljöer. LÄS MER