Sökning: "digital fair"

Visar resultat 11 - 15 av 89 uppsatser innehållade orden digital fair.

  1. 11. Killer-acquisitions by the big tech giants and the EU’s merger control in a fast-evolving digital era

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Sean Stevens; [2023]
    Nyckelord :Killer Acquisitions; M A; EU Merger Control; Big Tech Giants; Digital Market; Competition Policy; Antitrust Laws; Regulatory Intervention; Distorting Innovations; Merger Thresholds; Transactional Value; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This research paper examines the European Union's merger control regime and its efficacy in addressing the killer acquisitions by big tech firms in the fast-evolving digital sphere. It investigates the legal framework, competition policy objectives, and more importantly the impact of the digital sector on EU competition policy. LÄS MER

  2. 12. ChatGPT - Verktyg eller fasa för universiteten? : En studie om svenska universitetslärares åsikter om ChatGPT

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Henok Bereketab; Diba Dehnad; [2023]
    Nyckelord :Chatbot; ChatGPT; AI; Artificial intelligence; universities; Chattbot; ChatGPT; AI; Artificiell intelligens; universitet;

    Sammanfattning : Artificial Intelligence is one of many technologies that is rapidly growing. There aremany different kinds of AI-tools, such as transcription programs that can convert anaudio or video recording to a transcripted text. LÄS MER

  3. 13. Exploring the Use of Attention for Generation Z Fashion Style Recognition with User Annotations as Labels

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Niki Samakovlis; [2023]
    Nyckelord :Attention mechanism; CNN; Deep Learning; Fashion Style Recognition; Feature Extraction; Generation Z; Uppmärksamhetsmekanism; Faltningsnätverk; Djupinlärning; Igenkänning av klädstilar; Särdragsextraktion; Generation Z;

    Sammanfattning : As e-commerce and online shopping have increased worldwide, the interest and research of intelligent fashion systems have expanded. Given the competitive nature of the fashion market business, digital marketplaces depend on determining customer preferences. LÄS MER

  4. 14. Spårbarhet inom modeindustrin : en kvantitativ studie om köpbeteende och attityd vid onlineköp av kläder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Malin Prelog; Hilma Steén; Daniella Rybarczyk; [2023]
    Nyckelord :Traceability in the textile value chain; Transparency; Sustainability; Attitude; Buying behavior; Communication; E-commerce; Spårbarhet i den textila värdekedjan; Transparens; Hållbarhet; Attityd; Köpbeteende; Kommunikation; E-handel;

    Sammanfattning : Modeindustrin har länge fått utstå kritik för att vara en ohållbar bransch med bristande transparens och spårbarhet när det gäller hur och under vilka villkor klädesplaggen har tillverkats. Transparens och spårbarhet är två skilda begrepp, men båda är avgörande faktorer för att uppnå en mer hållbar, rättvis och ansvarsfull modeindustri. LÄS MER

  5. 15. Unveiling Dominance: Abusive Practices in Digital Markets - An Analysis of the Market Platforms’ Dominant Position and the EU’s Regulatory Countermeasures

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Umut Can Asil; [2023]
    Nyckelord :Dominance; Abuse; Digital Markets; EU Competition Law; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In an era of rapid technological advancements, the digital economy has witnessed significant transformations, resulting in the emergence of dominant technology giants. The rising dominance of companies like Google and Amazon has raised concerns in the European Union (“EU”) regarding fair competition and consumer welfare. LÄS MER