Sökning: "digital kundservice"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden digital kundservice.

  1. 1. ARTIFICIELL INTELLIGENS INOM SVENSK BANKSEKTOR : En kvalitativ studie om implementering, utmaningar och framtida vägledning

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anton Edmark; Henning Nilsson; Sebastian Thorfve; [2024]
    Nyckelord :Digital transformation; teknologiska innovationer; kundnöjdhet; artificiell intelligens; strategiska initiativ; banksektor.;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på att undersöka förutsättningarna för svenska banker att investera i artificiell intelligens (AI) för att förbättra kundnöjdheten. I ljuset av den pågående digitala transformationen och de teknologiska innovationerna som skett inom banksektorn har det analyserats hur bankerna anpassar sig för att möta kundernas förväntningar och behov. LÄS MER

  2. 2. Kvalitet av användarupplevelsen från AI chatbottar inom kundservice : En studie om användarupplevelsen från ett användarperspektiv på AI chatbottars upplevda kvalitet och egenskaper för kundservice

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Gustav Arkeving; Yassin Arif; [2023]
    Nyckelord :Chatbots; artificial intelligence; customer service; user experience; quality;

    Sammanfattning : Today's digital progress highlights disruptive digital technology as a numerous impact on marketing and societies. Artificial intelligence in conjunction with chatbots creates a seamless and powerful tool for customer service. LÄS MER

  3. 3. Seniorers onlinehandel : En kvantitativ- och kvalitativ studie om faktorer och anpassningar som påverkar seniorers handel online

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emelie Levin; Engla Hildingsson; [2023]
    Nyckelord :Online shopping; Seniors; Adaptation; Driving forces; Barriers; IRT; UTAUT; Onlinehandel; Seniorer; Anpassning; Drivkrafter; Barriärer; IRT; UTAUT;

    Sammanfattning : Studier visar att det framför allt är äldre som lever i ett digitalt utanförskap i Sverige. Många pensionärer behöver hjälp att utföra digitala aktiviteter och däribland att handla online. Detta tyder på att det finns ett behov av att anpassa digitala medier till äldre. LÄS MER

  4. 4. Hållbara e-handelslager : En kvalitativ studie omhållbarhetsperspektivet inom lagerverksamhet

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Moa Liljevall; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; Supply chain management; Warehousing; Sustainability; triple bottom line; Sustainable warehousing; E-handel; Supply chain managment; Lager; Hållbarhet; Triple bottom line; Hållbar lagerhantering;

    Sammanfattning : Bakgrund Hållbarhetsarbete har aktualiserats inom samhället där intressenter och konsumenter förväntar sig ett hållbart ansvarstagande hos företag. I korrelation med denna ökning har även tillväxt av den digitala handeln satt extra press på företags försörjnings- och distributionskedjor för att möta kundens efterfrågan på kundservice samt förväntan om hållbarhet. LÄS MER

  5. 5. Fördelar och nackdelar med Digitala assistenter : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Bruno Teglas; Ali Mosa; [2022]
    Nyckelord :Digital Assistants; Advantages; Disadvantages; Customer Experience; Usage; Companies; Quality of Experience; Artificial Intelligence; Voicebot; Chatbot.; Digitala Assistenter; Fördelar; Nackdelar; Kundupplevelse; Användandet; Verksamheter; Quality of Experience; Artificiell intelligens; Voicebot; Chatbot.;

    Sammanfattning : Artificial Intelligence och robotar tar en allt större plats i samhället och viktiga arbeten automatiseras för att effektivisera processer. Digitala assistenter som är en AI-teknik tillämpas inom många verksamheter och underlättar många uppgifter. LÄS MER