Sökning: "digital selves"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden digital selves.

  1. 1. Spegel spegel på väggen där, säg mig vem som vackrast på sociala medier är?” : En kvalitativ studie om skönhetsfilter och skönhetsretuschering på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Marianne Fayete; Jenny Berglund; [2023]
    Nyckelord :Socialmedia; beautyfilters; retouching; youngadults; qualitativemethod;

    Sammanfattning : Social media has become an integral part of the lives of many young people around the world, and has also brought new technical tools, partly in terms of the communication that takes place when publishing images. Researchers have recently become concerned about the potential negative impact that social media use can cause. LÄS MER

  2. 2. Spatiotemporal Selves on a Location-Based Social Network : A Postphenomenological Autoethnography of Snap Map

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Adam Särnell; [2023]
    Nyckelord :postphenomenology; autoethnography; spatiotemporality; performativity; location-based social networks; postfenomenologi; autoetnografi; spatiotemporalitet; performativitet; platsbaserade sociala nätverk;

    Sammanfattning : The location-based social network (LBSN) Snapchat allows millions of users to share their locations to others through Snap Map: a digital map that updates their position each time they open the app. While social science studies have explored sentiments, behaviors and norms among Snap Map users, there is limited research on this type of location-based social network in the field of human-computer interaction (HCI), indicating a need for expanding the understanding of the roles that this technology and its design play in shaping the experiences and interactions among users. LÄS MER

  3. 3. Jaget och Instagram : en kvalitativ studie om kulisspersonligheter i förhållande till sociala medier

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :My Bjälhammar; Elias Paulsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study examines how non-commercial users with one or more accounts relate to their various Instagram accounts. The study is based on a qualitative interview analysis based on Erving Goffman and Joshua Meyrowitz's theory of scenery personalities. LÄS MER

  4. 4. Play it cool - Understanding Consumer Identity Performances through Musical Taste

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Miriam Barbara Tröndle; Tsvetelina Rakova; [2022]
    Nyckelord :Bourdieu; Consumer Culture Theory CCT ; digital selves; digital world; Goffman; identity; fragmented self; judgement; legitimization; musical taste; music consumption; music-streaming services; selective self-presentation; symbolic violence; Spotify; stigma; performances; validation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sharing music and displaying one’s musical preferences have become an inseparable part of the content circulating on social media, dating apps, and the online world as a whole. Accordingly, music-streaming services are providing users with more and more functions to share musical content on other platforms and even introduced summaries of their annual music consumption. LÄS MER

  5. 5. Den levda tråkigheten : En fenomenologisk undersökning av hur tråkighet kommer till uttryck i lärarvardagen

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskap

    Författare :Jennie Plate Blomberg; [2021]
    Nyckelord :boredom; boredom studies; boredom-fatigue; practical knowledge; teacher; lived experience; phenomenology; Heidegger; tråkighet; tråkighetsstudier; tråkighetsutmattning; praktisk kunskap; lärare; levd erfarenhet; fenomenologi; Heidegger;

    Sammanfattning : Detta är ett essäistiskt försök att fånga den flyktiga tråkigheten. Med fenomenologin som grund undersöks lärarens levda erfarenhet av tråkighet och hur den kommer till uttryck i hennes yrkesvardag. LÄS MER