Avancerad sökning
Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
16. IKT I UNDERVISNINGEN - får lärarstudenter den beredskap som krävs?
Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur lärarstudenter förbereds för att använda sig av IKT under sin VFU. Dessutom syftar den till att ta reda på var de skaffar den digitala kompetens som krävs om de inte får den under sin lärarutbildning. LÄS MER
17. Integrering av digitala verktyg i undervisningen : En undersökning om matematiklärares upplevda kunskapsnivå av TPACK
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktikSammanfattning : Digitalisering av skolan har pågått under en lång tid men integreringen av digitala verktyg i matematikundervisning har inte visat sig följa den önskade pedagogisk utvecklingen för att lärande skulle främjas. Nyligen genomförda studier har funnit att en avgörande faktor för effektiv integrering av teknologin i undervisning är lärarna kunskap kring digitala verktyg. LÄS MER
18. IKT:s roll i litteraturundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med föreliggande arbete är att undersöka hur några svensklärare i grundskolans senare år ser på användandet av IKT i svenskämnets litteraturundervisning. Vi har tagit reda på vilka möjligheter respektive utmaningar som de ser med att använda IKT i litteraturundervisningen. LÄS MER
19. IKT:s roll i litteraturundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med föreliggande arbete är att undersöka hur några svensklärare i grundskolans senare år ser på användandet av IKT i svenskämnets litteraturundervisning. Vi har tagit reda på vilka möjligheter respektive utmaningar som de ser med att använda IKT i litteraturundervisningen. LÄS MER
20. Undervisning i teckning i gymnasieskolan : med eller utan digital verktyg
M1-uppsats, Institutionen för estetiska ämnenSammanfattning : Teckning är ett arbetsområde som har hängt med från den allra tidigaste bildundervisningen, där den ännu utgör en grundbult i en alltmer svårdefinierad sammansättning. På förtjänstfulla sätt kan man idag kombinera enkla material med modern teknologi, t ex för att skapa uttryck, lösa uppgifter eller underlätta estetisk kommunikation. LÄS MER