Sökning: "digital visuell identitet"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden digital visuell identitet.

  1. 1. Digital identitet och visuell interkulturalitet i framtidens bildpedagogik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Aron Wright; Emil Pernet; [2023]
    Nyckelord :Visual culture learning communities; Third space; digitalisation; Gaming; interculturality; intercultural pedagogy; visual arts pedagogy; Bild; Bildpedagogik; Digitalisering; Fortnite; Interkulturalitet; Interkulturell; Konstpedagogik; VCLC; Visuell kultur;

    Sammanfattning : This knowledge overview consists of research surrounding digitalisation in pedagogics, visual culture learning communities and the correlation between these two subjects. Intercultural pedagogics often refers to including pupils’ ethnical cultural diversity as grounds for creating a discourse surrounding equality and inclusion in the classroom. LÄS MER

  2. 2. Desone : En social medieplattform med fokus på hälsa

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Karinaho Ida; [2023]
    Nyckelord :Digital nudging; Fysisk hälsa; Mobila applikationer; User Interface UI ; Visuella designelement;

    Sammanfattning : För att lösa FN’s globala mål nummer 3 - god hälsa och välbefinnande - har jag skapat ensocial medie-plattform med fokus på hälsa. Med hjälp av social påverkan och andrametoder för beteendeförändring (kopplat till nudging och gamification) har jag skapat endigital miljö som främjar en hälsosam livsstil. LÄS MER

  3. 3. @FORSVARSMAKTEN - En analys av visuell identitet på Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Alice Bergmark; Victor Lind Palmstadius; [2023]
    Nyckelord :Försvarsmakten; visuell identitet; myndigheter; sociala medier; digital visuell identitet; Swedish Armed Forces; visual identity; government; social media; digital visual identity; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This thesis examines how the Swedish Armed Forces communicates its visual identity through Instagram, one of the most popular social media platforms today. The purpose is to analyze which visual elements the Swedish Armed Forces use to express their identity, which visual elements appear most in their Instagram posts, and how their existing visual identity manual is reflected on the platform. LÄS MER

  4. 4. En bild säger mer än tusen ord : En kvalitativ studie om vad som väcker konsumenters intresse på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Amanda Alvberg; [2022]
    Nyckelord :Visual elements; interior design images; interior design companies; Instagram; rhetoric; Visuella element; inredningsbilder; inredningsföretag; Instagram; retorik;

    Sammanfattning : Sociala medier är ett fenomen som växer sig större och blir alltmer förekommande världen över. En av de mest använda plattformarna är Instagram där människor genom bilder kan dela med sig av sin vardag och där företag får chansen att sprida sitt varumärke genom en visuell kommunikation. LÄS MER

  5. 5. The importance of brand identity on social media for micro and small publishers

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Frida Hvam; [2022]
    Nyckelord :Brand identity; visual identity; visual marketing; digital marketing; social media marketing; Varumärkesidentitet; visuell identitet; visuell marknadsföring; digital marknadsföring; marknadsföring i sociala medier;

    Sammanfattning : In today’s world, using social media is part of many people’s daily routine. As many consumers exists on social media, the networks have become attractive marketing channels for brands around the world. LÄS MER