Sökning: "digitala mervärden"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden digitala mervärden.

  1. 1. ANALOGA OCH DIGITALA LÄROMEDEL I GEOGRAFI : En kvalitativ studie om mellanstadieelevers upplevelser av olika läromedel

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Kristoffer Andersson; [2023]
    Nyckelord :digitala läromedel; analoga läromedel; digitala mervärden; återkoppling; pappersbaserad text;

    Sammanfattning : Digitala läromedel används alltmer i den svenska skolan och förändrar elevers inlärningsmiljö. Forskning har visat på att det digitala läromedlet har många fördelar gentemot det analoga när det kommer till representation, interaktion och social positionering, men forskning har visat på det digitala läromedlets brister och tillkortakommanden när det kommer till att läsa informativa texter digitalt. LÄS MER

  2. 2. Förskollärares användning av digitala verktyg i språkutvecklande undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Albin Engman; [2022]
    Nyckelord :Appar; attityd; digitala verktyg; digital kompetens; förskola; förskollärare; Ipad; pedagogiska mervärden; språkutveckling; undervisning.;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att undersöka hur åtta förskollärare använder digitala verktyg i samband med undervisning för språkutveckling, samt vilka eventuella pedagogiska mervärden en sådan användning kan medföra för förskollärare och barnen. Undersökningen syftar även till att identifiera faktorer som påverkar användningen av digitala verktyg. LÄS MER

  3. 3. Förskollärares användning av digitala verktyg i språkutvecklande undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Maria Jonsson; Emma Arnesdotter; [2022]
    Nyckelord :Digital teknik; förskola; IKT; lärande; pedagogiska mervärden; undervisning.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att ta reda på hur och varför förskollärare använder digitala verktyg i språkutvecklande undervisning samt vilka faktorer som påverkar användningen. Det insamlade materialet har analyserats ur ett sociokulturellt perspektiv som gett upphov till teman och kategorier som presenteras i resultatdelen som rubriker och underrubriker. LÄS MER

  4. 4. Multimodalitet och digitala mervärden i digitala läromedel

    L3-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Markus Bergsten; Jonathan Stefansson; [2021]
    Nyckelord :Digitala läromedel; multimodalitet; digitala mervärden;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Attityder, normer och hinder till traditionell och digital livdjursförmedling : hur påverkas användningen och hur inverkar användningen på kvalité, konkurrenskraft och främjandet av mervärden i nötköttsbranschen?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Hedda Pålsson; Victor Jonsson; [2021]
    Nyckelord :attityder; normer; hinder; användning; livdjursförmedling; digital förmedling; digitala auktionsplattformar; Teorin om planerat beteende; TPB; kvalité; konkurrenskraft; mervärden; nötkött;

    Sammanfattning : I svensk nötköttsproduktion råder stor diversitet i avelsmaterial och produktionsformer. Diversitet gör att det finns en rad olika kvalitetsegenskaper och mervärden för livdjur i ett förmedlingsstadie. Majoriteten av förmedlingen sker genom de två största slakterierna i Sverige, HK Scan och KLS Ugglarps. LÄS MER