Sökning: "direktmarknadsföring internet"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden direktmarknadsföring internet.

  1. 1. Digital direktmarknadsföring och personlig integritet : En obeaktad gråzon?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandro Pettersson Thorell; Fredrik Björkman; [2020]
    Nyckelord :Digital direct marketing; Privacy; Personal integrity; Social media marketing; Big data; Surveillance capitalism.; Digital direktmarknadsföring; Direktmarknadsföring; Sociala medier; Personlig integritet; Integritetsintrång; Big data; Övervakningskapitalism.;

    Sammanfattning : I takt med en tilltagande användning av internet och teknologiska enheter har tillgången till användargenererad data om individer ökat. Denna personliga data kan, genom fenomen som Big Data, vidare exploateras av företag som grund för att utforma och anpassa marknadsföring i linje med konsumenters individuella preferensmönster. LÄS MER

  2. 2. ”Advertising Nouveau” : en studie om okonventionell marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Maria Gustafsson; Johanna Grönvall; [2014]
    Nyckelord :okonventionell; viral-; stealth marknadsföring; word-of-mouth; beteende; unconventional; guerrilla-; viral-; stealth marketing word of mouth; attitude; behavior; gerilla-; attityd;

    Sammanfattning : Företag inom modebranschen står i dag inför en ökande konkurrenssituation. På grund av globaliseringen och interaktionen mellan kunder över internet, är konsumenterna idag mer medvetna än tidigare. LÄS MER

  3. 3. En överfull brevlåda : En undersökning om direktreklamens utvecklingsmöjligheter

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Dureid Alsamaraie; Emil Lejonqvist; [2011]
    Nyckelord :Direct Mail; Direct Marketing; Mass Marketing; Marketing channel; Permission Marketing; Relationships; Assent; Direktreklam; Direktmarknadsföring; Massmarknadsföring; Marknadsföringskanal; Samtycke; Relationer;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med uppsatsen är att vi ska identifiera nya potentiella utvecklingsmöjligheter med direktreklam. Vilken betydelse har DR för företagen? Metod Den här uppsatsen har vi valt att genomföra utifrån en deduktiv ansats med en kvalitativ karaktär. LÄS MER

  4. 4. Sociala medier inom resebranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Christofer Carlström; Amanias Abraha; [2011]
    Nyckelord :Sociala medier; YouTube; Twitter; Facebook; Word of Mouth; Direktmarknadsföring; Interaktiv marknadsföring;

    Sammanfattning : Resebranschen är en marknad som speglas av hård konkurrens och en marknad där synlighet och tillgänglighet är en avgörande faktor. Under de senaste åren har resebranschen stått inför en del förändringar när det kommer till hur resorna säljs. LÄS MER

  5. 5. ELEKTRONISKA KUNDRELATIONER : En teoristudie

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :Gustav Medberg; Martin Thalström; [2009]
    Nyckelord :Customer relationships; Internet; Marketing; Kundrelationer; Internet; Informationsteknik; marknadsföring;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att kartlägga hur elektroniska kundrelationer skildras av marknadsföringslitteraturen inom klassisk-, direkt- och relationsmarknadsföring. Kartläggningen har även för avsikt att undersöka eventuella mönster i litteraturens skildring av den elektroniska kundrelationen. LÄS MER