Sökning: "direktmarknadsföring internet"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden direktmarknadsföring internet.
1. Digital direktmarknadsföring och personlig integritet : En obeaktad gråzon?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I takt med en tilltagande användning av internet och teknologiska enheter har tillgången till användargenererad data om individer ökat. Denna personliga data kan, genom fenomen som Big Data, vidare exploateras av företag som grund för att utforma och anpassa marknadsföring i linje med konsumenters individuella preferensmönster. LÄS MER
2. ”Advertising Nouveau” : en studie om okonventionell marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Företag inom modebranschen står i dag inför en ökande konkurrenssituation. På grund av globaliseringen och interaktionen mellan kunder över internet, är konsumenterna idag mer medvetna än tidigare. LÄS MER
3. En överfull brevlåda : En undersökning om direktreklamens utvecklingsmöjligheter
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Syfte Syftet med uppsatsen är att vi ska identifiera nya potentiella utvecklingsmöjligheter med direktreklam. Vilken betydelse har DR för företagen? Metod Den här uppsatsen har vi valt att genomföra utifrån en deduktiv ansats med en kvalitativ karaktär. LÄS MER
4. Sociala medier inom resebranschen
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Resebranschen är en marknad som speglas av hård konkurrens och en marknad där synlighet och tillgänglighet är en avgörande faktor. Under de senaste åren har resebranschen stått inför en del förändringar när det kommer till hur resorna säljs. LÄS MER
5. ELEKTRONISKA KUNDRELATIONER : En teoristudie
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitetSammanfattning : Denna uppsats syftar till att kartlägga hur elektroniska kundrelationer skildras av marknadsföringslitteraturen inom klassisk-, direkt- och relationsmarknadsföring. Kartläggningen har även för avsikt att undersöka eventuella mönster i litteraturens skildring av den elektroniska kundrelationen. LÄS MER