Sökning: "drama education"

Visar resultat 6 - 10 av 105 uppsatser innehållade orden drama education.

  1. 6. Hur drama kan påverka olika aspekter av språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Klara Domazet; Alan Jakubovic; [2023]
    Nyckelord :Drama; engagemang; processdrama; språkutveckling; undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna kunskapsöversikt är att undersöka vilka aspekter som drama i undervisningen kan ha på elevers språkutveckling. Frågeställningen besvarades genom att samla in vetenskapliga artiklar som hittades i databaserna Libsearch, Education Research Complete och Google Scholar. LÄS MER

  2. 7. "Drama är nyckeln till lärande." : Förskollärarens erfarenheter av drama med de yngsta barnen i förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Andreea-Daniela Popescu; [2023]
    Nyckelord :Youngest preschool children; Drama pedagogy; Preschool teacher; Interview study.; dramapedagogik; förskollärare; yngsta förskolebarn; intervjustudie;

    Sammanfattning : Dagens förskolor möter ständigt de allra yngsta barnen i åldrarna 1-2 år och förskolans utbildning ska lägga grunden för ett livslångt lärande. I förskolans utbildning ingår undervisning som ska genomsyras av utforskande och upplevelser, därtill estetiska uttryskformen drama ingår i förskollärarens arbetssätt. LÄS MER

  3. 8. “We have to speak one language to stop FGM“ : Inside and outside perspectives on challenges and strategies related to the elimination of Female Genital Mutilation/Cutting within the Maasai in the Northern central part of in Tanzania

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Anna Bergman; Stina Olausson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Female Genital Mutilation/Cutting (FGM/C) is a universal concern, with more than 200 million girls and women alive today who have undergone the practice primarily concentrated in Africa. The Maasai, a semi-nomadic ethnic group inhabiting the Northern Central part of Tanzania, have the highest rate of FGM/C in the whole country. LÄS MER

  4. 9. An Ensemble of Difference: : Understanding(s) of Participant Experiences and Learning in a Heterogenous Adult Community Drama Class of First and Second Language Speakers in Sweden

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Julia Ouellette-Seymour; [2023]
    Nyckelord :Adult Education; Lifelong Learning; Drama in Education; Drama in L2; Applied Drama; Adult Learning Education; Applied Theatre; Language Learning; Community Drama; Non-formal Education; Migrant; Integration; Cultural Learning; Heterogenous Learning; SLA; Ethnographic Case Study; Vygotsky; Pragmatism;

    Sammanfattning : This case study research aimed to explore, understand, and compare the experiences of individuals participating in a heterogeneous adult community drama class in Central Sweden. Drawing from classical pragmatism and employing a conceptual framework rooted in sociocultural theory, the study utilized semi-structured interviews, open-questionnaire responses, and participant observations to collect data which was analyzed through reflexive thematic analysis. LÄS MER

  5. 10. The digital transformation of drama : Learning opportunities and obstacles

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Louise Andersson; [2023]
    Nyckelord :Online drama; Transformative learning; Digital; Hybrid; Emancipatory Education; Sustainability.; Online drama; Transformativt Lärande; Digital; Hybrid; Emancipatorisk Utbildning; Hållbarhet;

    Sammanfattning : The purpose of this master thesis is to increase knowledge of facilitators´ and participants´ learning experiences in online drama. Semi-structured interviews with 14 informants were conducted. After that an analyzation based on Mezirow´s transformative learning theory was carried out. LÄS MER