Sökning: "elevers självbedömning i matematik"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden elevers självbedömning i matematik.
1. Formativ bedömning i matematik
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur några lärare arbetar med formativ bedömning i sin matematikundervisning. Frågeställningen som studien besvarar är “Vilka strategier använder grundskollärare när de arbetar med formativ bedömning i en matematikundervisning?”. LÄS MER
2. På vilka sätt kan lärare hjälpa elever i matematiksvårigheter? : En litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Matematiska institutionen; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Det finns möjligheter för elever i matematiksvårigheter att nå skolans kunskapskrav i ämnet matematik om de får hjälp iform av effektiva interventioner. Därför är det av intresse att undersöka vilka undervisningsmetoder som ingår i effektivainterventioner. LÄS MER
3. Lärares användning av fem nyckelstrategier vid matematiska problemlösningsuppgifter : ett formativt arbetssätt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Hög lärarkompetens inom formativa arbetssätt gynnar elevers lärande i matematiska problemlösningsuppgifter. Ett formativt arbetssätt synliggör elevers kunskapsutveckling. Dessutom ställer dagens teknik höga krav på elevers matematikkunskaper. LÄS MER
4. Tack för responsen! : En studie hur formativ bedömning påverkar matematikresultaten och hur elever beskriver formativ bedömning.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att söka svar på om och hur formativ bedömning påverkar elevers resultat inom geometri, samt hur elever beskriver formativ bedömning. För att få svar på elevers resultat har en intervention genomförts med 21 elever i årskurs 6 där tio elever ingick i två testgrupper och elvaelever ingick i två kontrollgrupper. LÄS MER
5. Formativ bedömning ur ett elevperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkulturSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka elevers upplevelser och uppfattningar av formativ bedömning i matematik i årskurs 1. Två frågeställningar har besvarats. LÄS MER