Sökning: "employer branding psykologi"

Visar resultat 21 - 25 av 34 uppsatser innehållade orden employer branding psykologi.

  1. 21. Att känna sig ett med märket : En kvalitativ studie på ett industriföretag om upplevelserna av mervärde i anställningen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologi

    Författare :Johanna Bergström; Sandra Göthe; [2016]
    Nyckelord :Employer Branding; Organizational behavior; The psychological contract; Management; Employer Branding; Arbetsgivarvarumärket; Organizational Behavior; Psykologiska kontraktet; Chefskap;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att på uppdrag från ett industriföretag undersöka upplevelsen av mervärde i anställningen hos tjänstemän med en ledande position. Studien baseras på åtta intervjuer och analysen bygger på en grundläggande kvalitativ metod. LÄS MER

  2. 22. Att attraheras, motiveras och välja att stanna kvar : En kvalitativ studie inom hemtjänsten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologi

    Författare :Amanda Hedqvist; Johanna Johansson; [2016]
    Nyckelord :work motivation; employer branding; self-determination theory; SDT; home care; arbetsmotivation; employer brand; self-determination theory; SDT; hemtjänst;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur medarbetare inom hemtjänsten i en Mellansvensk kommun i Sverige attraherades till en arbetsplats, vad som motiverade dem i arbetet samt vad som motiverade dem till att stanna kvar på arbetsplatsen. Ett ytterligare syfte var att kunna belysa medarbetarnas upplevelser kring detta i förhållande till hur de olika aktörerna inom hemtjänsten arbetade med att attrahera, motivera och behålla sin personal. LÄS MER

  3. 23. Upplevelsen av arbetsgivarattraktionen och upplevelsen av rekryteringsprocessen : En kvantitativ studie om skillnaden mellan de som anställts respektive inte anställts vad gäller upplevelsen av arbetsgivarattraktionen samt rekryteringsprocessen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologi

    Författare :Lina Funk; Anna Johansson; [2016]
    Nyckelord :Employer Attractiveness; Recruiting process; Employer Attractiveness Scale; Employer Branding; Arbetsgivarattraktion; rekryteringsprocess; Employer Attractiveness Scale; Employer Branding.;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to investigate if there was a difference in the experience of employer attractiveness and experience of recruitment process, based on whether the respondent had received employment or not at the selected organization. The purpose was also to investigate whether there was a correlation between experience of employer attractiveness and experience of recruitment process. LÄS MER

  4. 24. Arbetsgivarimage: Skillnad i män och kvinnorsuppfattning? : Ingenjörsstuderandes uppfattning av ett industriföretags image

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologi

    Författare :Maria Mikaelian; Kajsa Pamqvist; [2015]
    Nyckelord :Image; Employer Branding; Employer Attractiveness; Employer; Image; Employer Branding; Employer Attractiveness; Employer;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om det förelåg någon skillnad mellan kvinnliga och manliga ingenjörsstudenter gällande uppfattningen av den valda organisationens och den Ideala arbetsgivarens image. Syftet var även att undersöka om det förelåg någon skillnad i studenternas uppfattning av image hos den valda organisationen jämfört med den Ideala arbetsgivaren. LÄS MER

  5. 25. Att bygga ett starkt Employer brand med hjälp av sina medarbetare : Privata företags strategiska arbete med Employer branding och Employee advocacy

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologi

    Författare :Frida Olsson; Victoria Wänseth Müller; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER