Sökning: "en spelare"
Visar resultat 26 - 30 av 1135 uppsatser innehållade orden en spelare.
26. Att ge mening åt papper och fiktiva kroppar : En studie om karaktärsblad och karaktärer i tabletop-rollspelet Pathfinder
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/EtnologiSammanfattning : Detta är en studie om hur mening tillskrivs till karaktärsblad i tabletop-rollspelet Pathfinder.Syftet med studien är att se hur spelare av Pathfinder tillskriver mening till sina karaktärsbladsamt förhåller sig till dessa karaktärers fiktiva kroppar genom spelandet av dem. LÄS MER
27. Digitaliseringens Påverkan på Rollspelsupplevelsen
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Hur populära rollspel är har ökat kraftigt under en tid då digitaliseringen av rollspel är mycket vanligare än någonsin tidigare. Fler spelare upplever rollspel på ett sätt de inte var originellt utvecklade för. LÄS MER
28. Ystad IF vs. IFK Ystad – en kvalitativ intervjustudie om hur tidig specialisering, rekrytering och rivalitet påverkat föreningarna
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur tidig specialisering framför allt påverkar handbollsföreningen Ystad IF (YIF) och få en uppfattning kring hur IFK Ystad (IFK) tänker när spelare som inte platsar i YIF går till IFK i stället. Studien kommer också fokusera på hur det påverkar ungdomsleden i IFK och om det försvårar för ungdomarna i IFK att kunna ta en plats i A-laget samt hur samarbetet ser ut idag mellan föreningarna i förhållande till deras historiska rivalitet. LÄS MER
29. Jämställdhet inom en fotbollsförening : En kvantitativ undersökning om en fotbollsförening gällande kön, positioner och likvärdighet
L2-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : I denna uppsats har vi undersökt en fotbollsförening gällande jämställdhet. Syftet med uppsatsen var att undersöka hur jämställdheten ser ut i föreningen ur både ledarnas och spelarnas perspektiv, samt om det framkommer likheter och/eller skillnader beroende på exempelvis position eller kön. LÄS MER
30. DIEGETISKA GRÄNSSNITT OCH IMMERSION I ELEKTRONISKA SPEL
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Immersion är ett tämligen välutforskat område, men de studier som undersöker kopplingen mellan diegetiska gränssnitt och immersion hos spelare har lidit av bristfälliga spelartefakter. Följande studie utnyttjar en spelartefakt som bedömts vara mer passande för att undersöka immersion hos spelare, i syftet att utföra en mer robust undersökning än vad som tidigare gjorts och sätta ett exempel för framtida studier. LÄS MER