Sökning: "encouraging reading activities"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden encouraging reading activities.

  1. 1. Att läsa högt i svenskundervisningen: En översikt av arbetssätt och deras inverkan på elevers utveckling : En systematisk litteraturstudie om högläsning på högstadiet och gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Sofia Emilsson; Susanna Engdahl; [2023]
    Nyckelord :Högläsning; skönlitteratur; svenskämnesdidaktik; språkutveckling; läsförståelse; läskunnighet; läsflyt; läsnivå; läsarter; Reader’s Theatre; interaktiv högläsning; modellerande högläsning;

    Sammanfattning : The purpose of this literature review is to delve into the pedagogical use of reading aloud and assess its impact on student learning. To fulfil this purpose, a systematic search process was conducted, carefully selecting specific search terms to identify pertinent articles to address and respond to the questions posed in the paper. LÄS MER

  2. 2. Läslust i klassrummet : En litteraturstudie om vilka faktorer och metoder i undervisningen som påverkar läslusten i lågstadieklassrum

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Elin Rausgård; Tilda Bärg; Tilda Lindblad; [2023]
    Nyckelord :Reading for pleasure; reading motivation; primary school students; interactive reading; encouraging reading activities; Läslust; läsmotivation; lågstadieelever; klassrumsmiljö; interaktiv läsning; läsfrämjande aktiviteter;

    Sammanfattning : Undersökningar har visat på ett minskat läsintresse bland barn och unga de senaste åren, samtidigt som samhället kräver en utvecklad läsförmåga. Syftet med denna litteraturstudie var att undersöka vad forskning säger om vilka faktorer som påverkar lågstadieelevers läslust och vilka effekterna är av de metoder som används för att väcka elevers läslust i klassrummet. LÄS MER

  3. 3. Modersmål i förskolan : En kvalitativ fallstudie om förskolans arbete med modersmål för att stärka barns identitet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Amira Azzazi; [2018]
    Nyckelord :Mother tongue; identity; multilingual environment; sociocultural perspective;

    Sammanfattning : Mother tongue in preschool    This study seeks to create an understanding of how preschool educators can participate in promoting and encouraging children's mother tongue in their activities to strengthen the children's identity. It explores the ways in which educators actively promote the children's mother tongue in their work approach and how they perceive the importance of cooperation between preschool and home regarding the children's mother tongue. LÄS MER

  4. 4. Values and pro environmental behaviour among Mongolian adolescents:Implications for ESD

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Enkhtuya Boldkhuyag; [2015]
    Nyckelord :Sustainable development; ESD; values; Mongolian; adolescents; education;

    Sammanfattning : The study aims to contribute in the understanding of key values and behaviours for Education for sustainable development and their correlations and to further develop knowledge about how they are distributed among upper secondary school students in relation to socio-demographic factors. There were 274 surveys collected in 5 different schools in Ulaanbaatar and analysed using ANOVA followed by Tukey test and Pearson’s correlation tests. LÄS MER

  5. 5. Rödluvan och vargen : En kvalitativ textanalys av debatter och adaptationer i barnlitteraturen

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Lia Fallenius; [2015]
    Nyckelord :Children’s Literature; Children’s Reading; Debates and Debating; Adaptations; Social Norms; Values; Barn- och ungdomslitteratur; barns läsning; debatt; bearbetning litteraturvetenskap ; normer; värderingar;

    Sammanfattning : This two years master’s thesis is a review and exploration of the Swedish debate concerning children’s literature from the 19th century to the present, as well as the evaluation and analysis of four adaptations of the tale Red Riding Hood. The aims are to identify how ideas and values regarding the role of children’s literature in society have developed over time and to contribute with a knowledge base for continued reflection and discussion on the subject of children’s reading and mediation of children’s literature in public libraries. LÄS MER