Sökning: "engelska marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden engelska marknadsföring.

  1. 1. Influencer marketing - en marknadsrättslig gråzon

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kani Hamasdi; [2021]
    Nyckelord :Influencer marketing; influerare; influencer; marknadsföringslagen; marknadsföring; yttrande frihet;

    Sammanfattning : Influencer marketing - en av världens snabbast växande och mest framgångsrika marknadsföringsmetoder. Det senaste årtiondet har internetanvändningen ökat bland befolkningen i Sverige och en av faktorerna till denna ökning är tack vare sociala medier. LÄS MER

  2. 2. “I am myself”: Effekter av språkval och mottagardesign i svensk marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för lingvistik

    Författare :Anna Blixt; [2020]
    Nyckelord :Språkattityder; språkval; mottagardesign; kodväxling; svenska; engelska; marknadsföring; reklamfilm;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Personal characteristics in job ads : Strategic communication in urban and rural municipalities

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Aleksander Teigen; [2019]
    Nyckelord :Job classifieds; urban rural municipalities; strategic communication; big five theory; chi-square; Platsannonser; storstad landsbygd; strategisk kommunikation; femfaktorteorin; chi2;

    Sammanfattning : Platsannonser är medveten kommunikation från arbetsgivare med avsikten att framförallt locka nya medarbetare, men fungerar även som marknadsföring av den rekryterande organisationen. I platsannonser är efterfrågan på personliga egenskaper hos den som ska anställas ett vanligt förekommande fenomen. LÄS MER

  4. 4. Strävan efter kundlojalitet : modeföretags väg mot att uppnå kundlojalitet genom sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Stålhand; Clara Lundberg; [2016]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföringsstrategier; trender; kundlojalitet; trovärdig marknadsföring;

    Sammanfattning : Det har skapats en allt större förväntning från modeföretags kunder att de ska vara aktiva på sociala medier. För att modeföretag ska lyckas nå sin målgrupp genom bruset av all marknadsföring på sociala medier krävs det utvecklade marknadsföringsstrategier som är anpassade till den tänkta målgruppen. LÄS MER

  5. 5. Taggar och länkar - en ny era av marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Czari; Ida Jarander; Josephine Teoh; [2016]
    Nyckelord :social media; Instagram; blogs; tags; ad links; eWOM; trustworthiness; sociala medier; Instagram; blogg; taggar; länkar; eWOM; trovärdighet;

    Sammanfattning : Den konstanta närvaron och fortsatta tillväxten av sociala medier har resulterat i en mängd utmaningar och desslika möjligheter för företag och hela industrier. Idag är Instagram och bloggar två av de mest framstående sociala medierna där användare, konsumenter, marknadsförare, påverkare och organisationer kan skapa synergier för att utöka både närvaro och bredda sin målgrupp. LÄS MER