Sökning: "engelska marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden engelska marknadsföring.
1. Influencer marketing - en marknadsrättslig gråzon
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Influencer marketing - en av världens snabbast växande och mest framgångsrika marknadsföringsmetoder. Det senaste årtiondet har internetanvändningen ökat bland befolkningen i Sverige och en av faktorerna till denna ökning är tack vare sociala medier. LÄS MER
2. “I am myself”: Effekter av språkval och mottagardesign i svensk marknadsföring
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för lingvistikSammanfattning : .... LÄS MER
3. Personal characteristics in job ads : Strategic communication in urban and rural municipalities
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Platsannonser är medveten kommunikation från arbetsgivare med avsikten att framförallt locka nya medarbetare, men fungerar även som marknadsföring av den rekryterande organisationen. I platsannonser är efterfrågan på personliga egenskaper hos den som ska anställas ett vanligt förekommande fenomen. LÄS MER
4. Strävan efter kundlojalitet : modeföretags väg mot att uppnå kundlojalitet genom sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det har skapats en allt större förväntning från modeföretags kunder att de ska vara aktiva på sociala medier. För att modeföretag ska lyckas nå sin målgrupp genom bruset av all marknadsföring på sociala medier krävs det utvecklade marknadsföringsstrategier som är anpassade till den tänkta målgruppen. LÄS MER
5. Taggar och länkar - en ny era av marknadsföring på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den konstanta närvaron och fortsatta tillväxten av sociala medier har resulterat i en mängd utmaningar och desslika möjligheter för företag och hela industrier. Idag är Instagram och bloggar två av de mest framstående sociala medierna där användare, konsumenter, marknadsförare, påverkare och organisationer kan skapa synergier för att utöka både närvaro och bredda sin målgrupp. LÄS MER