Sökning: "english in preschool"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden english in preschool.

  1. 1. Engelskspråkig barnlitteratur och genusnormer i undervisningen för årskurs F-3, en forskningsöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Agnes Granberg; Michelle Kuru; [2023]
    Nyckelord :Children’s literature; gender; strategies; methods; pedagogy; gender awareness; gender stereotypes; norms; education; Sweden; ESL; EFL and English;

    Sammanfattning : This research overview describes the potential of children’s literature in English and how it can be used in teaching for grades 1 to 3, including preschool, to make students aware of gender norms and gender stereotypes. This topic is important due to the Swedish school's value-based mission. LÄS MER

  2. 2. Independent Project with Specialization in English Studies and Education : Efficient vocabulary acquisition through children’s literature in English preschool and primary school classrooms

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Vera Listrup; Grunnlid Stefan; [2022]
    Nyckelord :children’s literature; English as second language; English as first language; vocabulary acquisition; vocabulary acquisition approaches.;

    Sammanfattning :   This study investigates the efficiency of using children’s literature to support English vocabulary acquisition in a first and second language classroom context. Previous research has established that it is important for children to be given the opportunity to expand their basic vocabulary in English during their years in school, in order to assimilate the teaching in the classroom. LÄS MER

  3. 3. Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation : - en kvalitativ observationsstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Josefine Larsson; [2022]
    Nyckelord :Hjälpmedel; Kommunikation; Språkutveckling; Språksvårigheter; TAKK; förskola.;

    Sammanfattning : Abstract Communication is important for children’s verbal development. The speaking language is our main communication, but we also use our body language when talking to other people. LÄS MER

  4. 4. Musik i förskolan : lärande med, om, i och genom musik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Ulrika Hall; Petra Holmgren; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar att musik i förskolan till stor del används som medel för lärande i andra ämnen, musiken som ämne i sig hamnar lite i skymundan. Många förskollärare känner att de inte har tillräcklig kompetens eller känner sig tillräckligt säkra på ämnet för att kunna bedriva musikundervisning. LÄS MER

  5. 5. The effectiveness of reading aloud on vocabulary acquisition for young learners

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Farah Alkaaby; Dorentina Mavriqi; [2021]
    Nyckelord :“Vocabulary”; “Vocabulary acquisition”; “Reading aloud”; “EFL classroom”; “Language”.;

    Sammanfattning : This research study explores to what extent reading aloud is beneficial for vocabulary acquisition. Based on research statistics provided by Eurostat (2020) the majority of students in Sweden learn English as a foreign language. Therefore, the focus of the study is based on investigating the EFL classroom in Sweden. LÄS MER