Sökning: "english in preschool"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden english in preschool.
1. Engelskspråkig barnlitteratur och genusnormer i undervisningen för årskurs F-3, en forskningsöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : This research overview describes the potential of children’s literature in English and how it can be used in teaching for grades 1 to 3, including preschool, to make students aware of gender norms and gender stereotypes. This topic is important due to the Swedish school's value-based mission. LÄS MER
2. Independent Project with Specialization in English Studies and Education : Efficient vocabulary acquisition through children’s literature in English preschool and primary school classrooms
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : This study investigates the efficiency of using children’s literature to support English vocabulary acquisition in a first and second language classroom context. Previous research has established that it is important for children to be given the opportunity to expand their basic vocabulary in English during their years in school, in order to assimilate the teaching in the classroom. LÄS MER
3. Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation : - en kvalitativ observationsstudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : Abstract Communication is important for children’s verbal development. The speaking language is our main communication, but we also use our body language when talking to other people. LÄS MER
4. Musik i förskolan : lärande med, om, i och genom musik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Tidigare forskning visar att musik i förskolan till stor del används som medel för lärande i andra ämnen, musiken som ämne i sig hamnar lite i skymundan. Många förskollärare känner att de inte har tillräcklig kompetens eller känner sig tillräckligt säkra på ämnet för att kunna bedriva musikundervisning. LÄS MER
5. The effectiveness of reading aloud on vocabulary acquisition for young learners
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : This research study explores to what extent reading aloud is beneficial for vocabulary acquisition. Based on research statistics provided by Eurostat (2020) the majority of students in Sweden learn English as a foreign language. Therefore, the focus of the study is based on investigating the EFL classroom in Sweden. LÄS MER