Sökning: "entertainment"

Visar resultat 21 - 25 av 908 uppsatser innehållade ordet entertainment.

  1. 21. ”VAD JAG ÄN GÅR IGENOM I LIVET SÅ SKICKAR JAG I ALLA FALL INTE IN EN ANMÄLAN FÖR ATT VARA MED I PARADISE HOTEL” En kvalitativ studie om unga kvinnors konsumtion av dokusåpor.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ylva Bergström; Liv Bolin; [2023-10-03]
    Nyckelord :Dokusåpa; Uses and Gratification; Social Comparision Theory; unga kvinnor; kvalitativ; parintervjuer.;

    Sammanfattning : Executive summary The purpose of this bachelor thesis is to delve into the world of docusoaps and explore the fascinating phenomenon of why people watch them. By focusing on the Uses and Gratification framework and the Social Comparison Theory we aim to shed light on the underlying motivations, needs and psychological aspects that attract viewers to this unique genre of television programming. LÄS MER

  2. 22. Time is Tik(Tok)ing: An Insight on Contemporary Media Consumer Behavior - An exploratory study on user-generated content’s potential impact on contemporary media consumption

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Hilal Ahmad; Isak Rydén; [2023-07-03]
    Nyckelord :Media consumption; user-generated content; fast media; TikTok; addictive behavior; trends; media multitasking; social TV;

    Sammanfattning : The drastic entrance and growth of TikTok during the last years have introduced new ways of consuming entertainment which has been adopted by individuals globally. Due to its novelty this type of media consumption is a rather understudies subject, which is why this study will explore new tendencies and behaviors occurring among consumers to provide inspiration for further research. LÄS MER

  3. 23. 15-minutersstaden i Göteborg. En studie av fotgängarens tillgänglighet och samvariationen med den byggda miljön och boendesegregation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Anton Melén; Victor Madsen; [2023-06-27]
    Nyckelord :“Tillgänglighet”; “Gångbarhet”; “15-minutersstaden”; “Urbana sociala funktioner”; “Segregation”; “Gentrifiering”; “Mobilitet”; “Närhet”; “Vård och Omsorg”; “Handel”; “Utbildning”; “Underhållning”; “Rekreation”; “Accessibility”; “Walkability”; “15-minute city”; “Urban social functions”; “Segregation”; “Gentrification”; “Mobility”; “Proximity”; “Healthcare”; “Commerce”; “Education”; “Entertainment”; “Recreation”;

    Sammanfattning : I skenet av Covid-19 pandemin och ett ökat fokus på närområdets serviceutbud har begreppet 15-minutersstaden (FMC) tillämpats i flera städers urbana planering. FMC syftar till att öka tillgängligheten till grundläggande funktioner i stadens närområden för att invånare ska uppnå social hållbarhet och livskvalitet. LÄS MER

  4. 24. TIKTOK: EN PRODUKT AV GENERATION Z - En kvalitativ studie som utreder hur och varför Sveriges Generation Z använder Tiktok.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emelie Lindberg; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; Tiktok; Generation Z; Gen Z; medieanvändning; uses gratifications theory; MAIN-model; new media;

    Sammanfattning : Executive summary We are constantly online in this new digital world, always reachable through numeral devises and plattforms. For older generations there has taken some time to adjust, but for one generation this constant connectivity is as normal as breathing. LÄS MER

  5. 25. EN UNDERFÖRSTÅDD ÖVERENSKOMMELSE - En kvalitativ studie om två generationers attityder till riktad reklam ur ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cecilia Kenttälä; Tilda Svensson; Saga Thieme; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; reklam; riktad reklam; riktad marknadsföring; integritet; attityder; generation Z; äldre generation;

    Sammanfattning : Executive summary A challenge for every digital marketing company is reaching out in the so-called “media noise”. Therefore, targeted advertising can be seen as a natural part of all social media user's everyday life. LÄS MER