Sökning: "entreprenörskap sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden entreprenörskap sociala medier.

  1. 1. Digital kompetens i bildämnet : Strategier för inkludering av sociala medier som en lärresurs i undervisning

    L3-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Rebecca Wallin; Linus Röthenbacher; [2024]
    Nyckelord :Digital competence; literacy; social media; didactics; art education; Digital kompetens; litteracitet; sociala medier; didaktik; bild;

    Sammanfattning : Denna litteraturstudie utforskar strategier för att främja digital kompetens inom bildämnet. Forskning om digitala bilder och sociala medier som läromedel analyseras utifrån ett sociokulturellt perspektiv för att identifiera didaktiska strategier, samt relaterar forskningen till LGR22 och EU:s mål för livslångt lärande. LÄS MER

  2. 2. "I wish I was quarantined here" : En netnografi över Visit Swedens aktivitet under COVID-19

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Melanie Herrlin Nilsson; Matilda Sjölin Skog; [2021]
    Nyckelord :Instagram; Visit Sweden; kommunikation; COVID-19; relationsbyggande; netnografi;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar fenomenet destinationsaktivitet på sociala medier genom en fallstudie av Visit Swedens Instagramkonto under COVID-19. Studien syftar till att undersöka hur kommunikationen mellan en destinationsorganisation och användare på Instagram sker under kris. LÄS MER

  3. 3. Åskådaren har blivit lagkapten : Hur arbetar svenska DTC-företag för att engagera samt involvera kunder?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Mattias Johansson; Jesper Ekberg; Markus Magnusson; [2021]
    Nyckelord :DTC; medskapande; SoMe-engagemang; preferens-fokuserad feedback; idé-fokuserad feedback; intresse-fokuserat community; produkt-fokuserat community; inkluderande tonalitet; professionell tonalitet;

    Sammanfattning : Affärsstrategin direct-to-consumer (DTC) innebär en direkt försäljnings- och distributionskanal från företag till slutkund. Medskapande och engagemang på sociala medier är betydelsefulla faktorer för att förädla de fördelar som DTC ger upphov till. LÄS MER

  4. 4. Föredrar arbetsgivaren festprissen eller kontorsnissen? : En kvalitativ studie om rekryterares granskning av arbetssökandes sociala medier inom IT-branschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Michelle Löv; Tinne Lestrin; Josefine Uppfeldt; [2021]
    Nyckelord :recruitment selection; recruitment process; social media adoption; recruitment process; recruitment and social media; jobseekers’ social media; recruitment and selection; corporate values.;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to create an understanding of whether, and in such cases how, employers in IT-firms examine jobseekers' social media as a part of the company's recruitment process. The study has been limited to recruiters in the IT-industry as it was considered extra interesting to examine the recruitment process related to social media due to the technical skills that are required within the IT industry. LÄS MER

  5. 5. "Jag försöker ju också sticka ut i den här massan" : En kvalitativ studie om journalistisk profilering och varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Linn Koch-Emmery; Martina Karpmyr; [2020]
    Nyckelord :profilering; varumärkesbyggande; journalistik; sociala medier; yrkesideal;

    Sammanfattning : Färre fasta anställningar har fått journalister att söka alternativa vägar och metoder för att överleva. Journalistyrket tangerar idag yrken som marknadsföring och affärskommunikation och på arbetsmarknaden premieras nya egenskaper som allt oftare går att kopplas till entreprenörskap. LÄS MER