Sökning: "expertkunskaper"
Visar resultat 6 - 10 av 34 uppsatser innehållade ordet expertkunskaper.
6. Undervisning inom ämnet CAD på gymnasiets teknikprogram : En studie baserad på intervjuer genomförda med lärare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka vad elever ges möjlighet att lära sig samt genom vilka läraraktiviteter sker kunskapsutvecklingen inom CAD (Computer-Aided-Design). Studien är baserad på en kvalitativ analys av intervjuer som genomförts med sju olika lärare som alla undervisar på gymnasiets teknikprogram i årskurserna 1 och 2. LÄS MER
7. Malmö stads användning av expertkunskaper: En beskrivande fallstudie över hur Malmökommissionens kunskap har använts
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : How policymakers make use of expert knowledge is a far debated topic. This essay deals with the subject in a descriptive case study of Malmö, the third biggest city in Sweden. The city’s work combating health inequalities has been linked with what is known as the knowledge base ”Malmö Commission”. LÄS MER
8. Do Martial Artists Make Decisions Faster? A Study Comparing Martial Arts Practitioners to Non-Practitioners on a CRT Task.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Split-second decision-making is of vital importance to many aspects of human existence, from life-and-death scenarios to sports. Studies have shown expert advantage in a given field on choice reaction time tasks within the area of expertise. LÄS MER
9. Speech Emotion Recognition from Raw Audio using Deep Learning
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Traditionally, in Speech Emotion Recognition, models require a large number of manually engineered features and intermediate representations such as spectrograms for training. However, to hand-engineer such features often requires both expert domain knowledge and resources. LÄS MER
10. Deepening User Engagement on an Esports Platform Using Gamification : A Multi-Conceptual Study
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In recent years, the global interest in esports has grown exponentially, opening up for new technologies and products to be developed. One example is esports platforms which serve players with a common place to carry out their esports-related activities. LÄS MER