Sökning: "fält film"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden fält film.
1. Author's Version : En studie om författarversioner och författarens betydelse
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att undersöka hur fenomenet ”director’s cut” kan komma till uttryck inom litteratur. Detta har undersökts genom en fallstudie med utgångspunkt i följande titlar: A Clockwork Orange, The Stand Complete and Uncut Edition och Life and Death: Twilight Reimagined. LÄS MER
2. Visuella linjer i Parasite (2019) : En form- och semiotisk analys
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : I den här undersökningen studeras hur visuella linjer används i den sydkoreanska filmen Parasite (2019) och hur dessa tillsammans med filmens mise-en-scène och bildkomposition bidrar till att förstärka de sociala teman som finns. Detta görs genom en semiotisk- och formanalys med hjälp av filmvetenskapliga begrepp. LÄS MER
3. THE GUTTER IN-BETWEEN MOVING PANELS
Master-uppsats, Konstfack/Grafisk design & illustrationSammanfattning : There’s a party this evening but Tilde is feeling too awkward. Travelling between mediums. LÄS MER
4. Filmstudier i en urban transformationsprocess : exemplet Lokstallarna
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Utifrån intresset för reflektion kring de verktyg och metoder vi landskapsarkitekter använder oss av då vi utforskar och representerar landskap undersöker detta arbete vad filmmediet, testat genom ett antal filmstudier, kan tillföra till Lokstallarnas pågående transformationsprocess. Med målet att undersöka vilka tankar och frågor som filmmediet väcker kring Lokstallarna vid site-studier i fält syftar arbetet till att bidra med ett inlägg i diskussionen kring landskapsarkitektens repertoar av representationsmetoder. LÄS MER
5. Montage i Försvarsmaktens reklamfilm Just nu
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Denna uppsats utforskar hur reklamfilmen Just nu (2020) går att tolka med hjälp av klassiska teorier om montage. Med hjälp av välkända och beprövade teorier om montage tolkas materialet i syfte att ge bidrag till visuell kommunikation som vetenskapligt fält och ge verktyg till visuella kommunikatörer att nå ut med ett budskap på ett effektivt sätt som är anpassat till en modern publik. LÄS MER