Sökning: "för och nackdelar med rekrytering"

Visar resultat 16 - 20 av 34 uppsatser innehållade orden för och nackdelar med rekrytering.

  1. 16. Är du en av oss? : -En kvalitativ studie om organisationskulturens påverkan på rekrytering

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Lisa Fritsch; Joel Yderberg; [2016]
    Nyckelord :Organizational culture; recruitment; organizational identity; person-organization fit; realistic job preview; interview; values; Organisationskultur; rekrytering; organisationsidentitet; matchning; företagspresentation; intervju; värderingar;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att visa för- och nackdelar för organisationskulturens påverkan på rekryteringen hos organisationer som är präglade av organisationskultur, samt hur en organisation avgör vilken individ som passar in. Vi ämnar beskriva eventuella risker, möjligheter och begränsningar med dessa metoder för både organisation och individ. LÄS MER

  2. 17. Toppchefers kön – medveten eller omedveten rekrytering. Gör rekryteringsföretag skillnad inom kommunal sektor?

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Agneta Andersson; Susanne Erixon; [2014-06-25]
    Nyckelord :Chefsrekrytering; kommunal toppchef; kön; rekryteringsföretag; executive searchföretag;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka om rekryteringsföretag som hjälper kommuner att rekrytera toppchefer bidrar till eller motverkar jämnare fördelning av män och kvinnor på toppen. Studien bestod av en kvantitativ del och en kvalitativ del. LÄS MER

  3. 18. Värdet av att arbeta med Assessment Center - en kvalitativ studie om hur verksamma organisationer upplever Assessment Center

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Evelina Bergling; Maja Lüppert; [2014-03-05]
    Nyckelord :Assessment Center; Talent Management; Personalekonomi; Rekrytering; Human Resource Management;

    Sammanfattning : I följande studie kommer rekryterings- och utvecklingsmetoden Assessment Center (AC) att studeras. Syftet med studien är att utifrån verksamma organisationers erfarenhet av AC skapa en ökad förståelse för; metodens innebörd, vilka argument som ligger till grund för organisationers användande av metoden samt dess värde för organisationer. LÄS MER

  4. 19. Partnering i byggsektorn– Jämförelse av två arenaprojekt

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Angelika Dalvén; [2014]
    Nyckelord :Partnering; Collaboration; Construction; Project; Friends Arena; Tele2 Arena; Partnering; Utökad Samverkan; Bygg; Anläggning Projekt; Friends Arena; Tele2 Arena;

    Sammanfattning : Det finns ett stort behov av att effektivisera byggbranschen i Sverige och partnering ses ofta som ett möjligt arbetssätt för att uppnå bättre resultat. Uppfattningen om vad partnering i ett byggprojekt innebär skiljer sig dock åt. LÄS MER

  5. 20. Alumninätverk : – vilka är fördelarna och finns det några nackdelar för privata företag att driva ett alumninätverk?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Stephanie Ekholm; [2013]
    Nyckelord :Corporate Alumni Network; alumni network; Employer Branding; networking skills; recruitment; : Alumninätverk; Employer Branding; nätverkande; kompetensförsörjning; rekrytering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Alumninätverk är ett nätverk för tidigare anställda på ett företag eller för examinerade studenter från högskola eller universitet. Alumninätverk är ovanligt i Sverige, men i USA jobbar företagen aktivt med detta. LÄS MER