Sökning: "företags kunder"

Visar resultat 1 - 5 av 470 uppsatser innehållade orden företags kunder.

  1. 1. Bortom Vinsten: En kvalitativ undersökning om hur Svenska Spel och Betsson AB använder CSR och om detta bidrar till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amelie Lewenhaupt; Anton Conradsen; Oscar Egard; [2024]
    Nyckelord :CSR; loyalty; legitimacy; Carroll’s CSR pyramid; Betsson AB; Svenska Spel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Hur använder sig Svenska Spel och Betsson AB av CSR och finns det någon skillnad i CSR-arbetet mellan ett privatägt och statligt ägt spelbolag? Leder företagens CSR-arbete till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen? Syfte: Undersöka hur Svenska Spel och Betsson AB använder CSR i sitt arbete, samt om detta bidrar till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen. Metod: Denna kvalitativa studie förhåller sig till ett hermeneutiskt synsätt med en abduktiv ansats. LÄS MER

  2. 2. En förbättrad kundresa med ett CRM-system som möjliggörare : En fallstudie om framgångsfaktorer för en förbättrad relationmellan en försäkringsförmedlare och dess privatkunder urett kundreseperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lowe Olsson; [2023]
    Nyckelord :Customer relationship management; CRM; CRM-system; success factors; customer journey; customer satisfaction; customer expectations; communication.;

    Sammanfattning : Att utveckla bra relationer med sina kunder är en avgörande faktor för ett företags framgång. Deinteraktioner med företaget som kunden gör kan ses som en resa där bland annat framgångsfaktorernakommunikation, transparens och intern kompetens är väsentliga för en stor kundnöjdhet. LÄS MER

  3. 3. Arbetsprocessen vid konverteringsoptimering : En dokumentation av hur man omvandlar sina besökare till kunder

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jesper Nyberg; [2023]
    Nyckelord :Konverteringsoptimering; konverteringsgrad; konverteringsfrekvens; konvertering; webbanalys; webbanalysverktyg; Google Analytics; Google Optimize; Hotjar; A B-tester;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker fenomenet konverteringsoptimering på uppdrag av ett företag, för att ta reda på hur man kan arbeta för att öka sin konvertering, och därigenom även sin lönsamhet. Syftet med detta uppsatsarbete har varit att utföra en dokumentation av arbetsprocessen bakom konverteringsoptimering. LÄS MER

  4. 4. Behovet av revision i små privata aktiebolag : En kvalitativ studie

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Joudi Nahas Mouhandes; Fredy Handola; [2023]
    Nyckelord :Audit; auditor; accounting consultant; small limited companies; audit requirement; voluntary audit; Revision; revisor; redovisningskonsult; små aktiebolag; revisionsplikt; frivillig revision;

    Sammanfattning : Från 2010 kan små privata aktiebolag i Sverige välja att inte ha revisor. Syftet var att minska kostnader och stärka tillväxt. Cirka 60% av företagen valde bort revisionen, framför allt i kontantintensiva branscher som restaurang och taxi. LÄS MER

  5. 5. Varumärkesstrategi på sociala medier : En kvalitativ fallstudie om B2B-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Isabell Persson; Ida Martinsson; [2023]
    Nyckelord :Varumärkesstrategi; Sociala medier-varumärkesmarknadsföring; B2B-varumärkesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med fallstudien är att undersöka och jämföra B2B-företags strategi för att marknadsföra varumärken på sociala medier. Tidigare forskning inom området har visat att det finns en brist på kunskap om hur B2B-företag kan bygga starka varumärken på sociala medier. LÄS MER