Sökning: "företagskultur och employer branding"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden företagskultur och employer branding.

  1. 11. FÖRETAGSKULTUR PÅ ETT BEMANNINGSFÖRETAG - Vad och hur?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Daniel Rasmusson; [2016-01-05]
    Nyckelord :Organisationskultur; Bemanningsföretag; Flexibilitet; Employer Branding; Styrmedel;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna undersökning är att belysa vilken funktion företagskulturen fyller inom ett bemanningsföretag där en stor del av verksamheten går ut på att hjälpa kunden att vara numeriskt flexibel. Det ska även undersökas hur företagskulturen ser ut i ett sådant företag och hur den kan skilja sig mellan olika nivåer inom organisationen i syfte att ta reda på hur detta kopplas till organisationens användning av kultur. LÄS MER

  2. 12. "Se upp för avståndet mellan vagn och plattform när du stiger på!" : En kvalitativ fallstudie om arbetsgivares kommunicerade Employer Branding och medarbetares upplevelser i praktiken

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Sara Rydén; Clara Sedman; [2015]
    Nyckelord :Employer Branding; arbetsgivarvarumärke; internkommunikation; motivation; organisationskultur;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är undersöka arbetsgivarens kommunicerade Employer Brand och medarbetarnas uppfattningar om den förmedlade informationen samt vilka konsekvenser relationen kan leda till. Metod: En kvalitativ fallstudie med en empirisk grund där dataproduceringen har skett via intervjuer. LÄS MER

  3. 13. Likartad differentiering - En kvalitativ studie om studenters uppfattning av arbetsgivares employer branding-budskap

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tanja Wirholm; Maja Reiz; [2014]
    Nyckelord :Branding; employer branding; corporate branding; organisat- ion; kunskapsintensiva företag; immateriella faktorer; företagskultur; budskap; trender; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Likartad differentiering - En kvalitativ studie om studenters uppfattning av arbetsgivares employer branding-budskap Slutseminarium: 2014-05-23 Ämne/Kurs: FEKN90, Examensarbete på Civilekonomprogrammet, Magis- teruppsats inom Organisation, 30 hp (30 ECTS) Författare: Tanja Wirholm och Maja Reiz Handledare: Nadja Sörgärde Nyckelord: Branding, employer branding, corporate branding, organisat- ion, kunskapsintensiva företag, immateriella faktorer, företagskultur, budskap, trender Syfte: Syftet med studien är att kvalitativt bidra till ökad kunskap och förståelse till employer branding-teori som riktas externt till potentiella arbetstagare. Metod: Studien baseras på ett konstruktivistiskt synsätt med en in- duktiv ansats och kvalitativ metod, där data insamlats genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  4. 14. Rekrytering och framgångsrikt företagande: En kvalitativ studie av rekryteringsprocess hos lönsamma företag

    Kandidat-uppsats, HLK, Ämnesforskning

    Författare :Anita Brun Nilsson; Alma Maslan; [2013]
    Nyckelord :human resources; psykologi; personalvetenskap; framgång; samhällsvälfärd; anskaffning av personal;

    Sammanfattning : Sammanfattning Förmågan till ständig utveckling och omställning är central när det gäller tillväxt både för företaget och för samhället. Denna kvalitativa studie består av en litteraturöversikt, en enkätundersökning, samt en fallstudie av ett framgångsrikt företag. LÄS MER

  5. 15. Överensstämmelsen mellan ett företags önskade employer brand och den faktiska uppfattningen bland de anställda.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Kajsa Leander; Maria Johannesson; [2013]
    Nyckelord :employer brand; employer branding; företagskultur; marknadsföring; värdegrund och värden;

    Sammanfattning : Employer branding (som kan ses som ett företags arbetsgivarvarumärke) är ett begrepp som det under det senaste decenniet riktats mycket uppmärksamhet mot och i denna uppsats undersöks hur ett företags önskade interna employer brand överensstämmer med uppfattningen de anställda har om företaget i fråga. För att undersöka den interna uppfattningen har en kvantitativ undersökning genomförts i form av enkäter som sedan kompletterats med en kvalitativ undersökning bestående av intervjuer för att på så sätt få en djupare förståelse. LÄS MER