Sökning: "företagskultur och employer branding"

Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden företagskultur och employer branding.

  1. 21. Konsten att förmedla företagskultur

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Reuterskiöld; Rebecca Samuelsson; [2009]
    Nyckelord :Företagskultur; webbTV; platsannonsering; employer branding; kommunikationskanaler; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studien syftar till att studera webbTV som ett annonseringsverktyg i relation till textannons vid platsannonsering på Internet. Studien ser specifikt till hur företagskultur förmedlas i en platsannons via webbTV gentemot en textannons. LÄS MER

  2. 22. Att attrahera och motivera medarbetare : Varumärket som ett strategiskt verktyg

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Malene Di Febbraro; Sandra Mattsson; [2009]
    Nyckelord :varumärken; rekrytering; employer branding; motivationsteorier; Human Resource Management; företagskultur; intern marknadsföring;

    Sammanfattning : Since Brand Management and Marketing in theory mainly been focusing on the consumer market, our main purpose of this essay is to analyze how a brand also can be appealing to the labour market, to attract and engage employees. Keywords attached to our essay are, brands, recruitment, Human Resource management, theories of motivation, corporate identity, employer branding and internal marketing. LÄS MER

  3. 23. Attrahera personal - vikten av relationer i employer branding

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Rapakko; Madeleine Martinsson; Elena Pedersen; [2007]
    Nyckelord :Relationer; kunskapsföretag; employer branding; attrahera; rekrytera; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna studie belyser vikten av relationer i employer branding. Relationer har till följd att kommunikationen av företagskultur och företagsidentitet till företagets målgrupp för rekrytering underlättas. Relationerna skapar även en lojalitet mellan företaget och dess målgrupp vilket gör att de attraheras av företaget.. LÄS MER

  4. 24. Kampen om kompetensen - En studie av företags interna och externa arbetsprocesser i syfte att utreda vad som utmärker en attraktiv arbetsgivare

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Jörgensen; Jeanette Mårtensson; Ann Svensson Steinberger; [2007]
    Nyckelord :Attraktiv arbetsgivare; Belöningssystem; Employer Branding; Kompetens; Motivation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Kampen om kompetensen – En studie av företags interna och externa arbetsprocesser i syfte att utreda vad som utmärker en attraktiv arbetsgivare Seminariedatum: 2007-01-18 Ämne/Kurs: FEK 582 Kandidatuppsats, 10 poäng Författare: Jeanette Mårtensson Ann Svensson Steinberger Johan Uldall-Jörgensen Handledare: Per Magnus Andersson Peter Jönsson Fem nyckelord: Attraktiv arbetsgivare, Belöningssystem, Employer Branding, Kompetens, Motivation Syfte: Studien syftar till att beskriva och analysera hur företag arbetar internt och externt med att upprätthålla sin status som attraktiv arbetsgivare i syfte att rekrytera och behålla medarbetare. Metod: Vi har valt att genomföra studien med en kvalitativ metod och samla in empiri genom en fallstudieansats i form av Små-N-studier. LÄS MER