Sökning: "företagskultur och employer branding"
Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden företagskultur och employer branding.
21. Konsten att förmedla företagskultur
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien syftar till att studera webbTV som ett annonseringsverktyg i relation till textannons vid platsannonsering på Internet. Studien ser specifikt till hur företagskultur förmedlas i en platsannons via webbTV gentemot en textannons. LÄS MER
22. Att attrahera och motivera medarbetare : Varumärket som ett strategiskt verktyg
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Since Brand Management and Marketing in theory mainly been focusing on the consumer market, our main purpose of this essay is to analyze how a brand also can be appealing to the labour market, to attract and engage employees. Keywords attached to our essay are, brands, recruitment, Human Resource management, theories of motivation, corporate identity, employer branding and internal marketing. LÄS MER
23. Attrahera personal - vikten av relationer i employer branding
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie belyser vikten av relationer i employer branding. Relationer har till följd att kommunikationen av företagskultur och företagsidentitet till företagets målgrupp för rekrytering underlättas. Relationerna skapar även en lojalitet mellan företaget och dess målgrupp vilket gör att de attraheras av företaget.. LÄS MER
24. Kampen om kompetensen - En studie av företags interna och externa arbetsprocesser i syfte att utreda vad som utmärker en attraktiv arbetsgivare
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Kampen om kompetensen – En studie av företags interna och externa arbetsprocesser i syfte att utreda vad som utmärker en attraktiv arbetsgivare Seminariedatum: 2007-01-18 Ämne/Kurs: FEK 582 Kandidatuppsats, 10 poäng Författare: Jeanette Mårtensson Ann Svensson Steinberger Johan Uldall-Jörgensen Handledare: Per Magnus Andersson Peter Jönsson Fem nyckelord: Attraktiv arbetsgivare, Belöningssystem, Employer Branding, Kompetens, Motivation Syfte: Studien syftar till att beskriva och analysera hur företag arbetar internt och externt med att upprätthålla sin status som attraktiv arbetsgivare i syfte att rekrytera och behålla medarbetare. Metod: Vi har valt att genomföra studien med en kvalitativ metod och samla in empiri genom en fallstudieansats i form av Små-N-studier. LÄS MER