Sökning: "företagskultur och employer branding"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden företagskultur och employer branding.
16. Värdegrund och Employer Branding : En kvantitativ studie på IKEA Karlstad
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för arbetsvetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersöka relationen värdegrund och Employer Branding och dess påverkan på de anställda inom en organisation. Tre frågeställningar formulerades inom ramen av syftet. LÄS MER
17. Vad förväntade du dig? : En studie om förväntningar i Talent Management-processen
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Det senaste decenniet har konkurrensen på arbetsmarknaden ökat ochefterfrågan på talanger blivit allt vanligare. Arbetet med att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla sina medarbetare har därför fått stort fokus bland företag och kan bland annat göras genom Talent Management-processen. LÄS MER
18. Employer Branding: är en organisations manifesta bild förenlig med verkligheten på arbetsplatsen?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka eventuell differens mellan den manifesta bild ett företag ger av sig själv, utifrån Employer Branding, och hur de nuvarande anställda upplever att denna information överensstämmer med verkligheten. Undersökningen utfördes som en kvalitativ fallstudie på ett företag med utgångspunkt i information från företaget, bestående av en pilotintervju med personalansvarig samt analys av hemsida, platsannonser och policyblad, och intervjuer med sex stycken anställda. LÄS MER
19. Den perfekta medarbetaren - Employer branding som verktyg för att attrahera rätt personal
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ge en ökad förståelse för hur kunskapsintensiva tjänsteföretag arbetar med employer branding för att attrahera potentiella medarbetare. Uppsatsen grundar sig i en kvalitativ metod och ett abduktivt perspektiv där teori och empiri har kombinerats. LÄS MER
20. Employer Branding : Medias påverkan på Vattenfalls arbetsgivarvarumärke
Kandidat-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : Title: Employer Branding – Medias Influence on Vattenfall’s Employer Brand (Employer Branding – Medias påverkan på Vattenfalls arbetsgivarvarumärke) Purpose/Aim: The aim of this study is to examine how a negative media image influences the Employer Brand of the Swedish company Vattenfall. First of all I will examine if Vattenfall have a strong Employer Brand and then if the media image have any influence over the Employer Brand. LÄS MER