Sökning: "företagskultur och employer branding"

Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden företagskultur och employer branding.

  1. 6. Hur arbetar arbetsgivare på landsbygden för att skapa ett starkt arbetsgivarvarumärke? : En kvalitativ studie om hur arbetsgivare inom kommunal samt privat verksamhet i mindre orter arbetar med employer branding, och hur det påverkar arbetstagarnas motivation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Emma Sjödin; Madeleine Blom; [2021]
    Nyckelord :employer branding; arbetsgivarvarumärke; kommunal sektor; privat sektor; urbanisering; motivation; place branding;

    Sammanfattning : Vi har genomfört en kvalitativ studie där semistrukturerade intervjuer har utförts på arbetstagare samt arbetsgivare inom kommunal och privat verksamhet i mindre orter. Det som undersöks är hur arbetsgivarna inom vardera sektor arbetar med employer branding och för att få ett attraktivt arbetsgivarvarumärke, samt hur det påverkar arbetstagarnas motivation. LÄS MER

  2. 7. Employer branding i praktiken och dess påverkan på företagskultur

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mathias Börtin; Martin Ericsson; [2020-02-13]
    Nyckelord :Employer branding; företagskultur; mätning; kontroll; social identifikation;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur organisationer använder employer branding i praktiken och i synnerhet hur detta praktiska arbete påverkar kulturen i organisationerna. Fyra olika organisationer har studerats, Tullverket, Västra Götalandsregionen, Oddwork och Polestar. LÄS MER

  3. 8. ”Skrot är guld”. En kvalitativ fallstudie av ett väletablerat företags Employer Branding

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Harrysson; Isabel Rohman; [2019-05-07]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Brand Equity; Employer Value Proposition; företagskultur; ledarskap;

    Sammanfattning : Denna uppsats ämnar att studera Employer Branding på ett väletablerat företag. Employer Branding handlar om att marknadsföra sig som arbetsgivare och är idag viktigt för att locka och behålla kompetent personal (Parment, Dyhre och Lutz, 2017). LÄS MER

  4. 9. Samspelet mellan företagskultur och intern Employer Branding - En fallstudie på ett svenskt konsultbolag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Matilda Schön; Irma Leijon; [2018]
    Nyckelord :Företagskultur; företagsidentitet; teamwork; varumärkesidentitet; decentralisering; intern Employer Branding; extern Employer Branding; implementering av intern Employer Branding; värderingar; varumärke; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur företagskultur och intern Employer Branding samspelar inom ett företag i syfte att stärka varumärkeskulturen. De frågeställningar som studien grundas på är: · Hur uppfattas den rådande företagskulturen i ett svenskt konsultbolag? · Vilka verktyg används för att attrahera nya medarbetare samt för att behålla och utveckla personalen? För att besvara dessa frågeställningar har vi använt oss av en kvalitativ fallstudie som forskningsdesign. LÄS MER

  5. 10. Platschefers upplevelser av arbetet med Talent Management : en kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologi

    Författare :Hanna Petersons; [2017]
    Nyckelord :Talent Management; site managers; Employer Branding; competence development; company culture; Talent Management; platschefer; Employer Branding; kompetensutveckling; företagskultur;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate site managers experience of Talent Management within an organisation in Sweden. The result showed that the site managers experience of the company’s work with Talent Management to certain extent were positive but also that there were areas that could improve. LÄS MER