Sökning: "försäljning covid-19"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden försäljning covid-19.

  1. 1. Modebranschens strategier under & efter pandemin : En empirisk kvalitativ studie av företagens reaktioner mot Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Hadi Fayazi; Anas Khan; [2023]
    Nyckelord :Butiker; chocker; digitala marknadsföringsstrategier; distans; e-handel; fashion; försäljning; kunder; marknadsföring; pandemin; transformationer; utmaningar; åtgärder;

    Sammanfattning : Forskningsfråga:  - Hur har modebranschen i Sverige anpassat sina strategier under och efter pandemin? Vilka åtgärder har vidtagits för att hantera de utmaningar och påfrestningar som uppstått?  Syftet: Syftet med studien är att analysera modebranschens strategier i Sverige under och efter pandemin. Dessutom vilka åtgärder som har vidtagits för att hantera utmaningar och påfrestningar. LÄS MER

  2. 2. Forecasting post COVID-19 : How to improve forecasting models’ performance when training data has been aected by exceptional events like COVID-19 pandemic?

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lina Shrebati; [2023]
    Nyckelord :Time Series; Forecasting; COVID-19; Data processing; Optimal transport; Tidsserier; Prognoser; COVID-19; Databehandling; Optimal transport;

    Sammanfattning : Almost every company around the world were aected by the COVID-19 crisis and the government measures that were taken to slow the spread of the virus. The impact the crisis had on the economy caused the appearance of anomalies in the data collected by companies : such as abnormal trend, seasonality etc. LÄS MER

  3. 3. How restaurants used digital marketing to keep their customers during the Covid-19

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sertan Ceken; [2023]
    Nyckelord :Digital marketing; Covid-19; customer loyalty; Digital marknadsföring; Covid-19; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Covid-19 affected all industries worldwide and were affected differently, but one industry that faced many setbacks due to the Covid-19 pandemic is the restaurant industry. According to SCB (2021), cities between 50 000 – 99 999 inhabitants decreased by 18,9% in sales. LÄS MER

  4. 4. Digitala mellanhänder – hjälp eller fallgrop i den svenska restaurangbranschen? : En kvalitativ studie om mellanhänders påverkan på kundengagemang och värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Sundin; [2023]
    Nyckelord :Customer engagement; Value co-creation; Service dominant logic; Restaurant; Digitala mellanhänder; Foodora;

    Sammanfattning : Digitalisering har gjort att många företag behövt anpassa sin verksamhet mot utvecklingen på marknaden. Plattformar, i form av digitala mellanhänder, har i sin tur tagit ett större spelrum genom att erbjuda företag fördelar som bredare kundbas och ökad synlighet för att bli del av deras nätverk. LÄS MER

  5. 5. Genomlysning av Sveriges elsystem

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sarah Leijonhufvud; Marlén Robbani; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sveriges befolkning har det senaste året fått uppleva historiskt höga elpriser som en konsekevens av pandemin COVID 19 och kriget i Ukraina. Detta arbete har som syfte att presentera en översikt över Sveriges nuvarande elsystemsamt undersöka utvecklingsmöjligheter i linje med de globala hållbarhetsmålen. LÄS MER