Sökning: "försäljning småföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden försäljning småföretag.

  1. 1. Ägarens betydelse för ett företags värde

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Mattias Strömberg; Sandra Erlandsson; [2022]
    Nyckelord :Business valuation; owner´s significance; small companies; resource based theory; Företagsvärdering; ägarens betydelse; småföretag; resursbaserad teori;

    Sammanfattning : Företagsvärdering handlar om att uppskatta och beräkna det ekonomiska värdet på ett företag genom olika metoder och modeller. De finns dock en problematik med att de klassiska värderingsmetoderna utesluter en stor del av de icke-finansiella faktorerna. LÄS MER

  2. 2. Affärssystem från Scratch : En kvalitativ studie om hur implementation av affärssystem kan stödja affärsmodeller för småföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Mauricio Zubieta Mendoza; Egzon Babaj; [2021]
    Nyckelord :Small businesses; ERP-systems; Implementation; Support; Business Models.; Småföretag; Affärssystem; Implementering; Stödjandet; Affärsmodell.;

    Sammanfattning : Den pågående digitaliseringsfasen i världen berör flera småföretag genom successiv framställning av nya krav och behov kring digitaliserade lösningar. Därmed är det viktigt för småföretag att ständigt arbeta med att digitalisera verksamheter för att uppfylla kraven som tillkommer från kunder och marknader. LÄS MER

  3. 3. Marknadskommunikation för småföretag i byggbranschen : En kvalitativ studie om hur småföretag inom byggbranschenanvänder marknadskommunikation för att skapa försäljning påkonsumentmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Fredrik Lehto; Hampus Gunnstam; [2021]
    Nyckelord :Marketing Communication; Small firms; Small enterprises; Construction industry; Promotional mix; Traditional marketing communication; Digital marketing communication; Word of mouth; Marknadskommunikation; Småföretag; Byggbransch; Promotionmixen; Traditionell marknadskommunikation; Digital marknadskommunikation; Word of mouth;

    Sammanfattning : Marketing is in a constant change where several industries are going from a traditional marketing towards a more digital marketing aspect. Precisely for the construction industry, previous studies show that small enterprises have not kept up with developments and believe that small enterprises in the construction industry often have a lack of knowledge in the field of marketing communication. LÄS MER

  4. 4. Mapping and evaluation of the purchasing process at Ahlvar

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Beatriz Fellenius; [2015]
    Nyckelord :Modebranschen; inköpsprocess; BPM; Fashion industry; purchasing process; SME; småföretag; leverantörsstrategi; försörjningskedja; supply chain; produktionsland;

    Sammanfattning : Modebranschen är en ständigt föränderlig bransch som präglas av långa ledtider, osäkra prognoser och starkt trendfokus. Ahlvar By Frida Ahlvarsson är ett svenskt modeföretag som verkar inom just denna bransch. Ahlvar upplever precis som många andra små modeföretag problem kopplade till branschens uppbyggnad. LÄS MER

  5. 5. Detaljhandel för konfektion : en studie om marknadsföring

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Frida Wennerö; [2012]
    Nyckelord :marknadsföring;

    Sammanfattning : Marknadsföring är en viktig del av företagets verksamhet för att få ett lyckat resultat avseende försäljning, kundkontakt och inte minst ekonomiskt resultat för verksamheten. Marknadsföringsarbetet kan genomföras på olika sätt och med olika insatser. LÄS MER