Sökning: "produktionsland"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet produktionsland.
1. Att välja sourcingstrategi : Drivkrafter och utmaningar bakom val av produktionsland inom textilindustrin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Textil- och beklädnadsindustrin har expanderat kraftigt sedan 1990-talet och är idag en av de största industrierna i världen. Den globala försörjningskedjan inom industrin innefattar komplexa nätverk och förhållanden kring bland annat sourcingstrategier och var företag väljer att placera sin textilproduktion. LÄS MER
2. Produktionslandets inflytande : The influence of country-of-production
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur modeföretags val av produktionsland påverkar svenska konsumenternas köpintention. Resultatet ska kunna användas som ett motiv av företag inom modesektorn i deras beslut om produktionsland. LÄS MER
3. Hållbar produktutveckling och design : Modeföretags implementering av hållbaret i produktutveckling och design
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur modeföretag jobbar med hållbar produktutveckling och design och vad det finns för vidare utvecklingsmöjligheter. Genom en kvalitativ intervjustudie ska studien bidra med en sammanställning och diskussion kring hur företag kan implementera hållbarhet i produktutvecklingsprocessen. LÄS MER
4. How Product Properties Drive Wine Sales in Norway
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : This project investigates the Norwegian wine market and attempts to provide models of how the sales volume is influenced by different product attributes. The purpose was to examine if and how such relationship can be modelled using multiple linear regression. LÄS MER
5. Hur gör konsumenter sina val av premiumprodukter i modeindustrin? : En studie om effekten av produktionsland och hur det influerar köp-och betalviljan hos svenska konsumenter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Motivation: Syftet med denna studie är att undersöka huruvida Country-of-Origin (COO) påverkar svenska konsumenters Willingness to Pay (WTP) & Willingness to Buy (WTB). Vidare kommer studien även undersöka om svenska konsumenter besitter någon kännedom kring produktionsländer vid köp av klädprodukter inom premiumsektorn. LÄS MER