Sökning: "försäljning strategi tjänster"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden försäljning strategi tjänster.

  1. 1. Battery storage implementation in Sweden and sizing software development

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Santiago Moreano Rojas; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Due to the rampant growth of the penetration of renewables into the electrical grids across the world, more challenges appear in the way to assure the optimal operation of the energy system. More particularly, in the case of Sweden, the nuclear power decommissioning tendency and the 100% renewable energy target by 2040, set two strong additional motivations for the rise of issues regarding variability, uncertainty, stability, balancing and quality in the grid. LÄS MER

  2. 2. Improving Software-as-a-Service Sales by Managing the Knowledge of Change Agents : A Case Study of an IT-company in a Servitization Transition

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :KRISTOFFER BIRGERSSON; PHILIP GRANATH; [2018]
    Nyckelord :Servitization; Cloud Computing; Software-as-a-Service; Sales; Knowledge Management; Diffusion of Innovations; Change Agents; Codification Strategy; Tjänstefiering; Software-as-a-Service; Molntjänster; Sälj; Kunskapshantering; Innovation; Förändringsagenter; Kodifieringsstrategi;

    Sammanfattning : Servitization describes the trend amongst companies of supplementing tangible product offerings with services. A case in point is the cloud computing which represents a paradigm shift of servitization in the IT industry as it allows physical products to be delivered entirely remotely as a service. LÄS MER

  3. 3. Kan vår organisation stå till tjänst med en tjänst? : Hur svenska tjänstefierade företag kan hantera organisatoriska utmaningar

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Stefan Artman; Filip Johansson; [2017]
    Nyckelord :Servitization; organization; organizing; organizational challenge; strategy; structure; process; Tjänstefiering; organisation; organisering; organisatorisk utmaning; strategi; struktur; process;

    Sammanfattning : Bakgrund: Trenden att tjänstefiera sin verksamhet har under de senaste åren blivit allt mer påtaglig. Idag härrör intäkter från tjänster en betydande del av omsättningen hos många företag. Däremot har det visat sig att det inte är helt enkelt att kombinera produkter och tjänster. LÄS MER

  4. 4. Belöningssystem ur olika perspektiv : En studie om belöningssystem i försäljningsföretag inom den privata tjänstesektorn

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Rasmus Lennartsson; Oliver Carlsson; Mattias Brandt; [2017]
    Nyckelord :Reward system; contingency theory; private service sector; motivation; rewards; Belöningssystem; contingency theory; tjänstesektor; motivation; belöningar;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats, Civilekonomprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Växjö, 2FE24E   Titel: Belöningssystem ur olika perspektiv Författare: Mattias Brandt, Oliver Carlsson och Rasmus Lennartsson Examinator: Elin Funck Handledare: Anders Jerreling   Bakgrund och problemdiskussion: Den privata tjänstesektorn står för över halva Sveriges BNP och med en nedåtgående rörelsemarginal för denna bransch utgör ekonomistyrning en viktig funktion. Inom ekonomistyrning ingår flertalet olika styrmedel där belöningssystem utgör en del av företagens styrmix. LÄS MER

  5. 5. Att lyckas med digitala säljstrategier inom svensk telekom

    Master-uppsats, KTH/Organisation och ledning

    Författare :MIKAEL HULTÉN; [2016]
    Nyckelord :Digitalisation; Sales strategy; B2B sales; Customer decision Journey; Digital Business; Digitalisering; försäljningsstrategi; B2B-försäljning; Digital Business;

    Sammanfattning : I dagens värld där digital och teknisk utveckling rör sig snabbt tvingas företagen att skapa dynamiska affärsmodeller anpassande efter dynamiska marknadsförutsättningar. Kunderna blir allt mer digitala, förväntar sig realtidstjänster och är mindre öppna för komplikationer. LÄS MER