Sökning: "facebook mdh"

Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden facebook mdh.

  1. 1. “FAMILJER GÅR SÖNDER FÖR ATT DE INTE FÅR RÄTT HJÄLP I TID” : En kvalitativ studie om väntetider till BUP för barn utifrån ett föräldraperspektiv

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Farido Ibrahim; Helen Ehrstedt Segerlund; Ida-Matilda Sakko; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of the study was to examine the consequences of the long wait to children's psychiatry in Sweden, BUP from a parent's perspective. Four questions were phrased based on the study. LÄS MER

  2. 2. Linguistic persuasion in fast fashion web advertisements : A study based on responses from Generation Z females in Sweden

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Elsa Björklund; [2023]
    Nyckelord :Web advertising; fast fashion; Generation Z; Sweden; linguistic strategies of persuasion; boosters; reader pronouns; directives; rhetorical questions; engagement markers; subject position;

    Sammanfattning : This study examines the response of Generation Z females in Sweden to fast fashion web advertisements incorporating six linguistic persuasion strategies. The aim is to identify which of these strategies can be effectively employed in this context to persuade the targeted demographic. LÄS MER

  3. 3. Våra plattformar och köpintentioner : En kvantitativ undersökning om konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok 

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliwer Tomczyk; Wilma Pasanen; Nathalie Indiketiya Hewage; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; tillit förtroende; tekniskt förtroende; köpintention; sociala medier; riskbenägenhet; upplevd kontroll; teknisk effektivitet; Facebook och Tiktok;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Nathalie Indiketiya Hewage (01/05/11) Wilma Pasanen (01/08/31)                                Oliwer Tomczyk  (96/03/30)                             Titel: Våra plattformar och köpintentioner - En kvantitativ undersökning om Konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Social media marketing, tillit/förtroende, tekniskt förtroende, köpintention, sociala medier, riskbenägenhet, upplevd kontroll, teknisk effektivitet, Facebook och Tiktok  Forskningsfråga/or: Hur påverkar reklam konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok beroende på kön och ålder?  Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambandet på reklam mellan Facebook och Tiktok samt konsumenters köpintention. Studiens resultat bidrar till en bättre förståelse för huruvida köpintentionen ändras beroende på plattform och demografiska faktorer, mer specifikt kön och ålder. LÄS MER

  4. 4. Barnmorskors erfarenheter av vård vid graviditetsavbrytanden : En kvantitativ enkätundersökning

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Anna Thor; Sara Aspgren Kreivi; [2023]
    Nyckelord :Abortion; job satisfaction; conditions; organization; education; Abort; arbetstillfredsställelse; förutsättningar; organisation; utbildning.;

    Sammanfattning : Bakgrund : Barnmorskor står för kvinnors rätt att utföra ett graviditetsavbrytande. Ibland är det svårt att utföra en god vård på grund av bristande förutsättningar upplever barnmorskor. Syfte : Att undersöka barnmorskors erfarenheter av vård vid graviditetsavbrytanden. LÄS MER

  5. 5. Lärares uppfattning av problemlösning i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Ida Eriksson; Nicole Konyhas; [2023]
    Nyckelord :problemlösning; för problemlösning; om problemlösning; genom problemlösning.;

    Sammanfattning : Detta är en studie om hur lärare uppfattar och arbetar med problemlösning. För att undersöka detta har en enkät använts som har delats på Facebook och mejlats ut till närliggande skolor. 34 lärare svarade på enkäten. LÄS MER