Sökning: "facebook och val"

Visar resultat 16 - 20 av 101 uppsatser innehållade orden facebook och val.

  1. 16. Praktisk utfodring av katter i Sverige : en enkätundersökning om hur kattägare utfodrar sina katter och var de hämtar information om foder

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Animal Nutrition and Management

    Författare :Jenny Andersson; Caroline Axelsson; [2021]
    Nyckelord :enkät; godis; fodermängd; foderval; färskfoder; förtroende; torrfoder; våtfoder;

    Sammanfattning : Hur svenska kattägare utfodrar sina katter i praktiken och var de inhämtar information om foder är ett relativt outforskat ämne. Att få bättre förståelse för vad som är viktigt för kattägare i deras val av foder kan öka djurhälsopersonalens förmåga och kompetens att ge råd kring nutrition. LÄS MER

  2. 17. Den frivilliga märkningens roll för konsumentens val av livsmedel : Focus på EU-lövet, KRAV, Från Sverige & Nyckelhålet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Anna Dölhed; Emma Hansson; Matilda Stenberg; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Introduktion: Livsmedelsmärkning är ett komplext område som underlättar för konsumenten vid val av livsmedelsprodukter. Kännedom om märkningens innebörd och kunskap om hur den ska avläsas är en förutsättning för medvetna val i mataffären. LÄS MER

  3. 18. Personlighet och stresshantering: Finns det något samband? : En kvantitativ studie om sambandet mellan femfaktormodellen och copingstrategier hos universitetsstudenter i Sverige.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Emma Björnsson; Sabina Gustavsson; [2021]
    Nyckelord :The five-factor model; personality traits; coping; coping strategies; stress; Femfaktormodellen; personlighetsegenskaper; coping; copingstrategier; stress;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om det fanns några samband mellan femfaktormodellen och copingstrategier hos universitetsstudenter i Sverige, samt vilka personlighetsegenskaper som relaterade till de olika copingstrategierna. Genom att använda kvantitativ metod konstruerades ett enkätformulär som publicerades i olika grupper på Facebook. LÄS MER

  4. 19. I vilken utsträckning påverkar attraktivitet och klädval en upplevd känsla av förtroende vid val av fastighetsmäklare? : En kvantitativ studie om fysiska egenskapers påverkan på upplevt förtroende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Alexandra Eriksson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title: To what extent does attractiveness and clothing influence the feeling of trust in a real estate agent? Level: Bachelor level, thesis in Business Administration Author: Alexandra ErikssonSupervisor: Patrik SörqvistDate: August 2021 Aim: The purpose of this study is to determine the extent to which attractiveness and and clothing choices affect a perceived sense of trust when choosing real estate agents and how the combination of these relates to each other. Method: This essay was conducted through a quantitative study that was answered via a questionnaire set out via facebook messenger. LÄS MER

  5. 20. #KavlaNer : En kritisk diskursanalys av antivaccin-argument på Facebook

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lovisa Ewerman; Sara Lindström; [2021]
    Nyckelord :critical discourse analysis; anti-vaccine; vaccine hesitancy; ideology; postmodernism; cultural hegemony; conspiracy theories; Kavla Ner; postmodern medical paradigm; kritisk diskursanalys; antivaccin; vaccinmotstånd; ideologi; postmodernism; kulturell hegemoni; konspirationsteorier; Kavla Ner; postmoderna medicinska paradigmet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka antivaccin-diskurser på Facebooksidan Kavla Ner och jämföra dem med tre antivaccin-diskurser tidigare funna av Kata (2010). Tidigare forskning visar att antivaccin-grupper utnyttjar postmodernistiskt tänkande och att sociala medier är ett kraftfullt verktyg vad gäller åsiktsbildning om vaccin. LÄS MER