Sökning: "facebook och val"
Visar resultat 16 - 20 av 101 uppsatser innehållade orden facebook och val.
16. Praktisk utfodring av katter i Sverige : en enkätundersökning om hur kattägare utfodrar sina katter och var de hämtar information om foder
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Animal Nutrition and ManagementSammanfattning : Hur svenska kattägare utfodrar sina katter i praktiken och var de inhämtar information om foder är ett relativt outforskat ämne. Att få bättre förståelse för vad som är viktigt för kattägare i deras val av foder kan öka djurhälsopersonalens förmåga och kompetens att ge råd kring nutrition. LÄS MER
17. Den frivilliga märkningens roll för konsumentens val av livsmedel : Focus på EU-lövet, KRAV, Från Sverige & Nyckelhålet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskapSammanfattning : Introduktion: Livsmedelsmärkning är ett komplext område som underlättar för konsumenten vid val av livsmedelsprodukter. Kännedom om märkningens innebörd och kunskap om hur den ska avläsas är en förutsättning för medvetna val i mataffären. LÄS MER
18. Personlighet och stresshantering: Finns det något samband? : En kvantitativ studie om sambandet mellan femfaktormodellen och copingstrategier hos universitetsstudenter i Sverige.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om det fanns några samband mellan femfaktormodellen och copingstrategier hos universitetsstudenter i Sverige, samt vilka personlighetsegenskaper som relaterade till de olika copingstrategierna. Genom att använda kvantitativ metod konstruerades ett enkätformulär som publicerades i olika grupper på Facebook. LÄS MER
19. I vilken utsträckning påverkar attraktivitet och klädval en upplevd känsla av förtroende vid val av fastighetsmäklare? : En kvantitativ studie om fysiska egenskapers påverkan på upplevt förtroende
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Title: To what extent does attractiveness and clothing influence the feeling of trust in a real estate agent? Level: Bachelor level, thesis in Business Administration Author: Alexandra ErikssonSupervisor: Patrik SörqvistDate: August 2021 Aim: The purpose of this study is to determine the extent to which attractiveness and and clothing choices affect a perceived sense of trust when choosing real estate agents and how the combination of these relates to each other. Method: This essay was conducted through a quantitative study that was answered via a questionnaire set out via facebook messenger. LÄS MER
20. #KavlaNer : En kritisk diskursanalys av antivaccin-argument på Facebook
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka antivaccin-diskurser på Facebooksidan Kavla Ner och jämföra dem med tre antivaccin-diskurser tidigare funna av Kata (2010). Tidigare forskning visar att antivaccin-grupper utnyttjar postmodernistiskt tänkande och att sociala medier är ett kraftfullt verktyg vad gäller åsiktsbildning om vaccin. LÄS MER