Sökning: "factors affecting value"

Visar resultat 1 - 5 av 274 uppsatser innehållade orden factors affecting value.

  1. 1. The Impact of Trust, Loyalty and Price Value on Purchase Intentions for Consumer Durables in Sri Lanka and Pakistan

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Fahad Ayub; Buddika Mantilake; [2024]
    Nyckelord :Purchase Intentions; Consumer Durables; Trust; Loyalty; Price Value; Sri Lanka; Pakistan;

    Sammanfattning : This thesis investigates the nuanced factors influencing purchase intention and loyalty within the consumer durables markets of Sri Lanka and Pakistan. The study focus its attention on the trust and price value as main ingredients for purchase intention and loyalty while focusing on other environmental factors affecting consumer decision making efforts. LÄS MER

  2. 2. AI and cloud computing are changing the way international companies operate - or do they, quite yet? A single case study on how digital tools within a digital company’s value chain has affected its internationalization process

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Kajsa Pålsson; Miriel Sissonen; [2023-07-19]
    Nyckelord :digitalization; artificial intelligence; cloud computing; digital value chain; internationalization; ICT industry;

    Sammanfattning : Artificial Intelligence and cloud computing services are increasing in popularity among international companies within the ICT industry. Research shows that in order to maintain competitive advantages, companies need to keep up with technological development and implement digital tools in their value chains. LÄS MER

  3. 3. Improving Value Proposition by Structuring Product Information Flow

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Daniel Dahlström; Jacob Stark; [2023]
    Nyckelord :Value proposition; Business model innovation; Product information; Data structure; Management; Product lifecycle; Digitalization; Värdeerbjudande; Affärsmodellinnovation; Produktinformation; Datastruktur; Produktlivscykel; Digitalisering;

    Sammanfattning : This thesis investigates the impact management of product information has on the well-studied concepts of value propositions and business model innovation. Previously, it was not sufficiently documented how this type of information influences these concepts. LÄS MER

  4. 4. A study on consumer perception of clothes repair and opportunities for brand intervention

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hai Ly Pham; Ankita Kanjilal; [2023]
    Nyckelord :repair; clothing; circular economy; consumer behaviour; brand intervention;

    Sammanfattning : Repairing is one of the alternative business alternatives at the end-of-life phase of clothing, that is seen to be a potential solution for the biggest challenge that the fashion industry faces today - waste. The purpose of this research is to extend our collective understanding of consumers’ value in clothes that lead to their willingness to keep a garment in use for longer. LÄS MER

  5. 5. Sjukvårdspersonals syn på arbete och arbetsplats, utifrån organisatorisk- och nationell kultur : En jämförande studie mellan Sverige och Schweiz

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofia Brynte; Emma Hörnqvist; [2023]
    Nyckelord :Leadership; Hofstede s cultural dimension; Competing Value framework; Healthcare; Organizational culture; National culture; Ledarskap; Hofstedes kulturella dimensioner; Competing Value framework; Sjukvården; Organisationskultur; Nationell kultur;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel:Sjukvårdspersonals syn på arbete och arbetsplats, utifrån organisatorisk- och nationell kultur - En jämförande studie mellan Sverige och Schweiz. Nivå:Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare:Emma Hörnqvist och Sofia Brynte Handledare:Monika Wallmon Datum:Juni 2023   Syfte: Denna studie syftar till att jämföra svensk och schweizisk sjukvårdspersonals syn på arbete och arbetsplats, utifrån organisatorisk och nationell kultur. LÄS MER