Sökning: "feedback elever"

Visar resultat 6 - 10 av 472 uppsatser innehållade orden feedback elever.

  1. 6. "Samverkan - det är grundpelaren" : En kvalitativ studie utifrån samverkan mellan specialpedagoger och lärare runt det proaktiva arbetet på lågstadiet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Susan Verlinden; Annica Thörn; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Thörn, Annica och Verlinden, Susan (2022). ”Samverkan - det är grundpelaren.” Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 7. Digitala verktyg och användningen av återkoppling i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Moa Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Digitala verktyg; Matematikundervisning; Tekniska kunskaper; Återkoppling;

    Sammanfattning : Digitaliseringen tar idag allt större plats inom skolans verksamhet. Att använda digital utrustning är idag en förutsättning för en framgångsrik undervisning. Tidigare forskning visar däremot att en stor del av dagens yrkesverksamma lärare känner behov av mer utbildning i att använda digitala verktyg i undervisningen. LÄS MER

  3. 8. Bedömning i engelska : bedömningskvalité och tidsutmaningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Moa Larsson; Carl Nylander; [2023]
    Nyckelord :Bedömning; undervisningstid; feedback; timplan; engelskämnet;

    Sammanfattning : Lärare har ansvar för elevernas progression i utvecklingen och genom ständig bedömning av elevernas kunskaper anpassas undervisningen. Bedömning som är av kvalité är tidskrävande och tidsbrist är ett återkommande hinder inom läraryrket. Utöver tid för lektioner krävs det tid till att planera, förbereda och bedöma. LÄS MER

  4. 9. ”Det kändes mer som att vi var ett band …” : Elevperspektiv på kamratrespons i ensembleundervisning på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Max Nordström; Malin Näslund; [2023]
    Nyckelord :ensembleundervisning; feedback; gymnasieskolan; kamratbedömning; kamratrespons; lärande; musikpedagogik; utbildningsvetenskap; ensemble lessons; high school; learning; peer assessment; peer response; Educational Science; Music Education; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : The interest in conducting this study arises from our thoughts and findings from two main areas. Firstly, our positive experiences from peer response in other subjects than music, and secondly, our positive experiences from playing in bands where the feedback between members plays a key role. LÄS MER

  5. 10. Helklassundervisning för att främja ett dynamiskt mindset - En intervjustudie med konkreta exempel från det svenska matematikklassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Jonna Edström; Olivia Johansson Gunnarsson; [2023]
    Nyckelord :Aktiviteter; feedback; klassrumsklimat; mellanstadiet;

    Sammanfattning : Mindset har en stor inverkan på elevens tilltro till sin förmåga och är avgörande för dennes inställning till ämnet matematik. Läraren har i uppdrag att planera sin undervisning så att samtliga elever får en möjlighet att utveckla ett dynamiskt mindset för att på så vis finna glädjen och bli framgångsrika inom ämnet. LÄS MER