Sökning: "frågor och svar om ica"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden frågor och svar om ica.

  1. 1. Källsortering i Halmstad: En studie om vad som kan få fler invånare att sortera sitt avfall

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Cecilia Claesson; Emmy Isbring; [2019]
    Nyckelord :avfallshantering; avfallsplan; Halmstad; hushållsavfall; källsortering; matavfall; optisk sortering;

    Sammanfattning : In the residual waste bags in the municipality of Halmstad, only 28% of the waste was sorted correctly according to the pick analysis from spring 2018. In the municipality's new waste plan from 2019, one of the objectives is that this number should be 75% in 2025. LÄS MER

  2. 2. Gröna transporter inom dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Bave Tawfik; Rebecca Kahlman; [2016-07-07]
    Nyckelord :Grön logistik; transporter; dagligvaruhandeln; dagligvarugrossist; detaljist;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att miljöfrågan idag är ett omtalat och omdiskuterat ämne råder det inga tvivel om. Till följd av denna uppmärksamhet av den omfattande klimatpåverkan som förekommer har allt större krav på företag och deras arbete inom området uppkommit. Även kundernas miljökrav har en stor inverkan på hur man verkar inom detta område. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring på sociala medier : En kvalitativ och kvantitativ fallstudie om två svenska livsmedelsföretags kommunikation på Facebook

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Erik Bråneryd; [2014]
    Nyckelord :Nyckelord: Facebook; Lidl; ICA; tvåvägskommunikation; word-of-mouth; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet är att belysa hur ICA och Lidl kommunicerar och marknadsför sig via Facebook, samt att se huruvida de även använder det för att skapa mer symmetriska band med sin publik. Frågeställningar berör vilka mönster som finns i kommunikationen och hur interaktionerna mellan företagen och de som kommenterade ser ut. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring på sociala medier : En kvalitativ och kvantitativ fallstudie om två svenska livsmedelsföretags kommunikation på Facebook

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Erik Bråneryd; [2013]
    Nyckelord :Facebook; Lidl; ICA; tvåvägskommunikation; word-of-mouth; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet är att belysa hur ICA och Lidl kommunicerar och marknadsför sig via Facebook, samt att se huruvida de även använder det för att skapa mer symmetriska band med sin publik. Frågeställningar berör vilka mönster som finns i kommunikationen och hur interaktionerna mellan företagen och de som kommenterade ser ut. LÄS MER

  5. 5. Är allt butiksbakat bröd bake-off? : En studie om att ändra förutfattade meningar.

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Maria Rattfelt; Åsa Sjöstrand; [2010]
    Nyckelord :Bröd; ICA; Marknadsföring; Sinnesmarknadsföring; inköpsvaror; marknadsföring i butiksmiljö;

    Sammanfattning : Problemformuleringen i denna uppsats har framställts på uppdrag av ICA Maxi Karlstad. De upplever att deras kunder inte är medvetna om att ICA Maxi erbjuder ett bageri i sin butik, där sex bagare bakar allt bröd från grunden. LÄS MER