Sökning: "fysiska kommunikationskanaler"

Visar resultat 6 - 10 av 31 uppsatser innehållade orden fysiska kommunikationskanaler.

  1. 6. Videointervjuers påverkan vid urval i rekryteringsprocessen : En kvalitativ studie utförd i kommunala verksamheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Karin Larsson; Camilla Löf; [2021]
    Nyckelord :Non-verbal communication; video interviews; recruitment process; search process; municipal departments; recruiters; Icke-verbal kommunikation; videointervjuer; rekryteringsprocess; sökprocess; kommunal verksamhet; rekryterare;

    Sammanfattning : Rekryterare inom kommunala verksamheter har tidigare använt sig av fysiska anställningsintervjuer vid rekrytering, men har på grund av covid-19 pandemin ersatt dessa med videointervjuer. Enligt tidigare forskning begränsas den icke-verbala kommunikationen i samband med videointervjuer vilket riskerar att påverka rekryterarens uppfattning och omdöme av kandidaten. LÄS MER

  2. 7. INTERNKOMMUNIKATION : Effekter på hemtjänstens interna kommunikation under social distansering

    Master-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Alice Hofvander; [2021]
    Nyckelord :Internkommunikation; kommunikationsnöjdhet; kommunikationstillfredställelse; social distansering; kommunikationskanaler;

    Sammanfattning : Inom svensk äldreomsorg utgör hemtjänstens personal en essentiell arbetsgrupp, vars fysiska närvaro i hemmet hos äldre individer utgör smittorisken för covid-19. I enlighet med rekommendationer från Folkhälsomyndigheten och Socialstyrelsen infördes därför restriktioner om fysisk kontakt mellan hemtjänstens personal i ett flertal kommuner. LÄS MER

  3. 8. Relation-och förtroendeskapandegenom digitala kundmöten : En studie ur fastighetsmäklarens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi; Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jasmine Landsfried Hammami; Geeta Erlandsson; [2021]
    Nyckelord :trust; relationship; quality; customer meeting; communication channels; digitalization.; förtroende; relation; kvalitet; kundmöte; kommunikationskanaler; digitalisering;

    Sammanfattning : Författare: Geeta Erlandsson och Jasmine Landsfried Hammami Handledare: Patrik Gottfridsson Titel: Relation-och förtroendeskapande genom digitala kundmöten: En studie ur fastighetsmäklarens perspektiv Bakgrund och problem: Den digitala utvecklingen har påskyndats ytterligare på grund av den rådande coronapandemin, vilket har resulterat i att företagens fysiska tjänster har blivit alltmer digitala på gott och ont. För att företagen ska lyckas och fortleva är det viktigt att de arbetar aktivt med att skapa relation och förtroende till kunderna. LÄS MER

  4. 9. Stig ombord på det digitala skeppet - Hur påverkas organisationssocialiseringen av en digital onboardingprocess?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Johanna Rise; Lina Bomke; [2021]
    Nyckelord :Onboarding process; organizational socialization; digitization; digital transformation; communication channels; employee engagement; motivation; Onboardingprocess; organisationssocialisering; digitalisering; digital transformation; kommunikationskanaler; medarbetarengagemang; motivation;

    Sammanfattning : Vid varje nyanställning sker en introduktion för nyanställda, en så kallad onboarding. Onboardingprocessen är en viktig process som, om den genomförs korrekt, kan generera att nyanställda lättare förstår sin roll, får ökad motivation till dagligt arbete och känner en högre lojalitet till sina medarbetare. LÄS MER

  5. 10. INTERNKOMMUNIKATION : Effekter på Hemtjänstens interna kommunikation vid social distansering

    Master-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Alice Hofvander; [2021]
    Nyckelord :Internkommunikation; kommunikationsnöjdhet; kommunikationstillfredställelse; social distansering; kommunikationskanaler;

    Sammanfattning : Inom svensk äldreomsorg utgör hemtjänstens personal en essentiell arbetsgrupp, vars fysiska närvaro i hemmet hos äldre individer utgör smittorisken för covid-19. I enlighet med rekommendationer från Folkhälsomyndigheten och Socialstyrelsen infördes därför restriktioner om fysisk kontakt mellan hemtjänstens personal i ett flertal kommuner. LÄS MER