Sökning: "gamification lärare"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden gamification lärare.
1. Establishing a Digital Framework for EdTech Learning for Primary Schools in the Rural Parts of the Guanajuato Region, Mexico : A Minor Field Study Based on Interaction Design Principles
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This investigation is carried out with the desire to create a framework for digital learning tools in the region of Guanajuato, Mexico aimed towards primary schools in rural parts of the area. The framework is meant to be an aid in the implementation of technological equipments, especially tablets, and shed light on the most important aspects to take into consideration when designing and creating applications for those. LÄS MER
2. Spelifierade plattformar i undervisning : En kvalitativ studie av högstadielärares behov och önskemål
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Gamification is about using game elements in non-game contexts.This study examines what teachers want from gamified learningplatforms in order for it to work in their teaching. The aim is tocreate knowledge about teachers' needs for these platforms sothat system developers can design these systems based on theteachers' needs. LÄS MER
3. Genus roll i digitala lärspel i matematikundervisningEn empirisk studie om flickor och pojkars arbetssätt i matematiska digitala lärspel.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : En empirisk studie med syfte att undersöka likheter och skillnader mellan hur flickor och pojkar arbetar i digitala lärspel i matematik samt om lärare har genusglasögon på sig i matematikundervisning med digitala lärspel. Genom klassrumsobservationer och lärarintervjuer har data samlats in som sedan analyserats utifrån ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER
4. Gamification i undervisningen : en kvalitativ studie om gamification inom matematikundervisning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Den här studien har som syfte att undersöka hur matematiklärare resonerar kring användningen av gamification utifrån ett undervisningsperspektiv. Studien genomfördes genom self reports där sex stycken lärare på tre olika skolor svarade på hur deras arbete påverkas av gamification. LÄS MER
5. Minecraft i klassrummet : En studie av Minecraft som undervisningsverktyg
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktikSammanfattning : Syftet med denna studie är att utveckla kunskap om hur lärare kan använda Minecraft i sin undervisning av teknikämnet för elever i årskurs fyra till sex. Utifrån detta syfte formulerades två forskningsfrågor, vilka är: vad inom Minecraft bidrar till elevernas förståelse för tekniska lösningar och vad ser lärare för möjligheter för elevernas lärande genom att jobba med Minecraft. LÄS MER