Sökning: "gillette"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade ordet gillette.

  1. 1. Gillette ‘We believe: the best men can be’ – the advertisement that shaved itself off the market.

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Redovisning, Marknadsföring, SCM, Informatik och Rättsvetenskap

    Författare :Merel Cheng; Lisa Frommann; [2023]
    Nyckelord :Gillette; advertising; advertisement; marketing; brand; gender; masculinity; backlash;

    Sammanfattning : Background:  The 2019 Gillette advertisement ‘We believe: the best men can be’ was released when the #MeToo movement was gaining momentum. The commercial addressed conventional ideas of masculinity and received a lot of public criticism for its message. LÄS MER

  2. 2. The Best Gillette Can Be?

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kevin Blomkvist; Lisa Alm; Katie Fajer; Herman Vähäkangas; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. AI Second that Emotion - Using Natural Language Processing to Study the Impact of Non-Stereotyped Video Advertising on Consumers’ Emotions & Online Consumer Engagement

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Amanda Hassel; Linnea Jonsson; Johan Strömfeldt; [2022-08-04]
    Nyckelord :Stereotype; Video Advertisement; Emotions; Online Consumer Engagement; Natural Language Processing NLP ; Artificial Intelligence AI ; Machine Learning; Bidirectional Encoder Representation from Transformers BERT ; Transformer Models;

    Sammanfattning : This paper aims to provide a deeper understanding of the emotional and online engagement behavioral responses to non-stereotyped gender role depictions in video advertisements. The consumer response to two video ads that portray non-stereotyped gender roles by the well-known brands Gillette and Always was analyzed. LÄS MER

  4. 4. ”TO BE OR NOT TO BE WOKE?” : En multimodal kritisk diskursanalys av performativ aktivism bland varumärken som kapitaliserar på sociopolitiska aspekter med avstamp i internetfenomenet ”Woke Washing”.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora; Högskolan i Gävle/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Saly Al-Shaibani; Lisette Svan; [2022]
    Nyckelord :Woke Washing; Brand Activism; Representation; Masculinity; MCDA; Woke Washing; Varumärkesaktivism; Representation; Maskulinitet; MCDA;

    Sammanfattning : This study analyzes a commercial by Gillette (2019) and a commercial by Pepsi (2017), which are based on the movements Me Too and Black Lives Matter. The purpose of the study is to examine the commercials with a multimodal critical discourse analysis (MCDA) and with the help of associated semiotic resources analyze communicative and visual performances that appear in the commercials. LÄS MER

  5. 5. Mer än bara en rakhyvel : En multimodal kritisk diskursanalys av Estrids och Gillette Venus externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Lisa Östberg; Lisa Ljungberg; [2022]
    Nyckelord :Bourdieu; Multimodal kritisk diskursanalys; Fältteori; Estrid; Gillette Venus; Public Relations;

    Sammanfattning : Organisationer förväntas idag engagera sig i sociala frågor och har utvecklats till den grad att engagemanget används för att marknadsföra och sälja produkter. Detta har varit en av huvudpunkterna i flera studier, men det övergripande fokuset har varit på marknadsföring och image. LÄS MER