Sökning: "hållbar utveckling sociala medier"
Visar resultat 21 - 25 av 37 uppsatser innehållade orden hållbar utveckling sociala medier.
21. Karlstads centrumutveckling : Möjligheter till tillväxt i Karlstad centrum
L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka möjligheter Karlstad kommun har till utveckling av stadskärnan. Genom samhällsplanering och med besökarnas uppfattning av centrum bidra till ett centrum med stark attraktionskraft. LÄS MER
22. Hållbar utveckling i översiktsplanering : En fallstudie av Karlstads kommun översiktsplanering
L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Detta vetenskapliga arbete är genomfört med inriktning mot samhällsplanering. Arbetet undersökte framförallt hur Karlstads kommun uttrycker det svårdefinierade begreppet hållbar utveckling i sin översiktsplan samt hur de “egentligen” implementerat det i verkligheten i jämförelse med översiktsplanen. LÄS MER
23. Hett med tätt! : En fallstudie om förhållandet mellan hållbarhet och förtätning i Sundbybergs Kommun
L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Hållbar utveckling är ett begrepp som innefattar en utveckling som tillgodoser hållbarhetsvärdena ekonomisk, ekologisk och social utveckling likvärdigt. Förtätning är ett sätt att planera städer, inte sällan med hållbarhetsargument. LÄS MER
24. Vikten av grönstruktur i parkplanering- Fallstudien Museiparken i Karlstad : Parkens betydelse för socialt hållbar utveckling
L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Denna studie har gjorts med syfte att se ifall Karlstad kommuns vision för grönområden i staden uppfylls av användarnas faktiska upplevelse. Här har författarna valt att undersöka en specifik park i Karlstad, Museiparken. LÄS MER
25. Influencer Marketings påverkan på millennials etiska klädkonsumtion.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitaliseringen inom marknadsföring har resulterat i att företagen numera lägger stor vikt vid att synas på sociala medier, vilket gett upphov till en omfattande användning av Influencer Marketing. Detta används särskilt effektivt vid marknadsföring av kläder mot målgruppen millennials, via Instagram. LÄS MER