Sökning: "högkvalitativ undervisning"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden högkvalitativ undervisning.

  1. 1. Olika läroböcker men samma förutsättningar? : En kvalitativ intervju- och kvantitativ läromedelsanalysstudie om hur fyra läroböcker förbereder elever inför de nationella proven i matematik.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :My Larshagen; Ida Strandell; [2023]
    Nyckelord :Läromedel; Nationella prov; Constructive alignment; intervju; läromedelsanalys;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka om och i sådana fall hur innehållet i två läromedel för årskurs 3 förbereder eleverna inför de nationella proven i matematik. För att undersöka detta analyseras de två läromedlen Favorit matematik och Rik matematiks läroböcker för årskurs 3. LÄS MER

  2. 2. Digitala hjälpmedel i idrott och hälsa : Lärares upplevelser av att digitalisera verksamheten

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Emil Sjöstedt; Jakob Svedin; [2023]
    Nyckelord :Digitala hjälpmedel; digitalisering; digital kompetens; idrott och hälsa;

    Sammanfattning : Digitala hjälpmedel i idrott och hälsa undervisning kan bidra med ett större elevengagemang och en mer högkvalitativ lärmiljö. Idrott och hälsa har dock legat efter de andra ämnena i digitaliseringsprocessen. LÄS MER

  3. 3. Arbetsterapeutiska interventioner för barn med psykisk ohälsa : Litteraturöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Joanna Milona; Laura Niemelä; [2023]
    Nyckelord :Arbetsterapi; intervention; barn; psykisk ohälsa;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att sammanställa och belysa arbetsterapeutiska interventioner för barn med psykisk ohälsa samt resultatet av interventionerna. Författarna valde att göra en litteraturöversikt över kvantitativa studier. LÄS MER

  4. 4. Om läsutveckling hos elever med läs- och skrivsvårigheter : En studie om hur lärare bidrar till ökad läsförmåga hos elever med läs- och skrivsvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Nathalie Salamat Bermudez; [2020]
    Nyckelord :Tyst läsning; läsförmåga; läsutveckling; motivation; läs- och skrivsvårigheter.;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att redogöra för hur lärare i F–3 arbetar i klassrummet för att elever med läs- och skrivsvårigheter ska utveckla sin läsförmåga. Syftet är också att redogöra för hur lärare arbetar för att motivera dessa elever till läsning. LÄS MER

  5. 5. PANDEMINS MELODI : En studie om musikundervisning i den svenska gymnasieskolan under covid-19

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen

    Författare :Amanda Lindberg; Joakim Pettersson; [2020]
    Nyckelord :onlineundervisning; distansundervisning; musikdidaktik; ensemble; körsång; digitala verktyg; musikundervisning; gymnasiet; estetiska programmet;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur omställningen från fysiskt förlagd musikundervisning till onlinebaserad musikundervisning under vårterminen 2020 orsakad av covid-19 påverkade gymnasieelevers förutsättningar för lärande samt gymnasielärares förutsättningar att undervisa i musikämnet. Studien är avgränsad till att undersöka kursen “ensemble med körsång” på estetiska programmet i den svenska gymnasieskolan. LÄS MER