Sökning: "hjertquist"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet hjertquist.

  1. 1. "Jag har inte sagt: '-Nu lär vi oss algebra.' Det ska jag börja göra" : En kvalitativ intervjustudie med fokus på lärares uppfattningar om sin undervisning och vad som är centralt i matematikområdet algebra på lågstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Elin Bengtsson; Ulrika Hjertquist; [2021]
    Nyckelord :algebra; prealgebra; lärares kunskaper; undervisning; matematik; ämneskunskaper; algeriskt tänkande;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa intervjustudie syftar till att undersökavilka kunskaperfyra verksamma lärare uppfattar attde behöver ha för att undervisa i matematikområdet algebra på lågstadiet, samt hur de beskriver sin undervisning i förhållande till elevers lärande av prealgebra och algebra på lågstadiet. Empirin samlades in via semistrukturerade intervjuer och analyserades därefter med hjälp av det teoretiska ramverket The Knowledge Quartet. LÄS MER

  2. 2. Vad behövs egentligen för att kunna undervisa i algebra? : En systematisk litteraturstudie om lärares kunskaper och undervisningsstrategier i algebra på lågstadiet

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Elin Bengtsson; Ulrika Hjertquist; [2020]
    Nyckelord :algebra på lågstadiet; lärares kunskaper; undervisningsstrategier; algebraiskt tänkande; mönster;

    Sammanfattning : Vad behövs för att bli en framgångsrik matematiklärare inom området algebra på lågstadiet som för många elever är ett problematiskt område? Denna systematiska litteraturstudie syftar till att synliggöra vilka lärarkunskaper som är viktiga för att bedriva framgångsrik undervisning i algebra på lågstadiet samt hur olika undervisningsstrategier inom matematikområdet kan bidra till bättre kunskapsinhämtning för elever. Studien baseras på tio vetenskapliga artiklar som kategoriserats och analyserats. LÄS MER

  3. 3. Effortless shopping : A qualitative study of Gen Z's shopping behaviour and how they value the environmental sustainability in the fashion industry 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jonna Hjertquist; Sofie Jung; [2020]
    Nyckelord :Environmental sustainability; buyer decision-making process; Gen Z; the fashion industry;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to gain a deeper understanding of Gen Z’s structure in the buying decision-making process and how they value environmental sustainability within the fashion industry. In this context, the following research questions was formulated: (1) What structure does the buyer decision-making process follow for Gen Z when it comes to apparel shopping? (2) How does Gen Z value environmental sustainability when buying apparel?    Theories used in the literature review have included the main concepts of sustainability in the fashion industry, the buyer decision-making process and Gen Z. LÄS MER

  4. 4. Djurrättsorganisationers argumentation : En jämförande analys av argumentationsstrategier i texter från två djurrättsorganisationer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Julia Hjertquist; [2019]
    Nyckelord :argumentation; språklig legitimering; djurrättsorganisationer;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka två svenska djurrättsorganisationers argumentation mot konsumtion av animaliska produkter. Materialet utgörs av 6 texter från Djurens Rätt och Djurrättsalliansen. Texterna handlar om tre olika djurslag: grisar, kycklingar och fiskar. LÄS MER

  5. 5. Exploring the Relationship between Employee Branding and Brand Loyalty : a qualitative case study

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Pontus Skoog Hjertquist; Daniel Andersson; Karin Hafstad; [2013]
    Nyckelord :Employee branding; the employee branding process; brand image; brand loyalty; sources of messages; psychological contract; desired brand image; employee brand image;

    Sammanfattning : Background:  Making customers loyal to the brand have become a key issue for marketers to achieve since it acts as a major contributor to competitive advantage. The brand image is argued to be the main source for brand loyalty and organizations continuously seeks for ways to achieve brand loyalty through enhancing their image. LÄS MER