Sökning: "hotell service management"

Visar resultat 11 - 15 av 44 uppsatser innehållade orden hotell service management.

  1. 11. En bulle till kaffet? : En kvantitativ studie om vilka faktorer som påverkar hotellgästers inställning om merförsäljning

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linnea Fast; Sara Stefansson; [2015]
    Nyckelord :Hotell; merförsäljning; hotellgäster; gäster;

    Sammanfattning : Den växande hotellmarknaden leder till högre konkurrens som gör att hotellen behöver skapa större intäkter. I dagens hotellverksamhet finns det två fokuseringar: revenue management och service management. Dessa eftersträvar att öka intäkterna genom att inkomstmaximera och göra hotellupplevelsen unik för gästen. LÄS MER

  2. 12. If I could download clothes, I would

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Fredrika Carlsson; Malin Cederberg; [2014]
    Nyckelord :E-handel; butikshandel; identitetsskapande; konsumtionsbeteende; konsumtionsrisk; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: If I could download clothes, I would - En studie kring vad som påverkar konsumenters köpbeslut mellan e-handel och butikshandel. Författare: Fredrika Carlsson och Malin Cederberg Kurs: KSKK01 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen Institution: Institutionen Service Management - Hotell och Restaurant, Campus Helsingborg, Lunds Universitet Handledare: Mia Larson Problembeskrivning: I samband med den växande e-handeln väljer fler konsumenter att överge butikshandeln och istället vända sig till e-handel. LÄS MER

  3. 13. Det goda medarbetarskapet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Henny Hasselknippe Dahl-Hansen; Sara Borg; [2013]
    Nyckelord :Medarbetarskap; Ansvarstagande; Human Resource Management; Hotellverksamheter; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens serviceverksamheter spelar personalen ofta en vital roll för organisationens framgång. En typ av serviceverksamhet är hotell där de anställda skapar servicemöten och där kundnöjdheten ofta beror på personalens handlingar. LÄS MER

  4. 14. Unik genom varumärkesidentitet - en studie av boutiquehotells varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofia Karlsson; Frida Andersson Nerme; [2013]
    Nyckelord :differentiering och relationsmarknadsföring.; image; Nyckelord: varumärke; identitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Unik genom varumärkesidentitet - en studie av boutiquehotells varumärkesidentitet Författare: Frida Andersson Nerme & Sofia Karlsson Handledare: Christian Fuentes Nivå: C-uppsats Institution: Service Management, Campus Helsingborg - Lunds Universitet Datum: 2013 augusti Problemformulering: Ur hotellkedjornas standardiserade karaktär har boutiquehotellen vuxit fram som ett alternativ till det individuella. För att överleva på den hårt konkurrerade marknaden i London krävs en väl utförd differentieringsstrategi. LÄS MER

  5. 15. Organisationsprocesser på hotell i Sverige : En jämförande studie mellan nyöppnad och löpande verksamhet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Emma Sjökvist; Linn Karlsson Malinen; [2013]
    Nyckelord :TQM; : Organisation; organisationsprocesser; kärnprocesser; öppningsprocesser; service och kommunikation;

    Sammanfattning : Sweden’s tourism increases and new hotel opens. Since 1978 to 2011, the hotel rooms in Sweden doubled. International congresses, sports- and artistic events are a few examples of what affects the hotel industry. Sweden is seen as an attractive destination and future forecast looks to have a positive trend. LÄS MER