Sökning: "hotell service management"
Visar resultat 11 - 15 av 44 uppsatser innehållade orden hotell service management.
11. En bulle till kaffet? : En kvantitativ studie om vilka faktorer som påverkar hotellgästers inställning om merförsäljning
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den växande hotellmarknaden leder till högre konkurrens som gör att hotellen behöver skapa större intäkter. I dagens hotellverksamhet finns det två fokuseringar: revenue management och service management. Dessa eftersträvar att öka intäkterna genom att inkomstmaximera och göra hotellupplevelsen unik för gästen. LÄS MER
12. If I could download clothes, I would
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: If I could download clothes, I would - En studie kring vad som påverkar konsumenters köpbeslut mellan e-handel och butikshandel. Författare: Fredrika Carlsson och Malin Cederberg Kurs: KSKK01 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen Institution: Institutionen Service Management - Hotell och Restaurant, Campus Helsingborg, Lunds Universitet Handledare: Mia Larson Problembeskrivning: I samband med den växande e-handeln väljer fler konsumenter att överge butikshandeln och istället vända sig till e-handel. LÄS MER
13. Det goda medarbetarskapet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I dagens serviceverksamheter spelar personalen ofta en vital roll för organisationens framgång. En typ av serviceverksamhet är hotell där de anställda skapar servicemöten och där kundnöjdheten ofta beror på personalens handlingar. LÄS MER
14. Unik genom varumärkesidentitet - en studie av boutiquehotells varumärkesidentitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Unik genom varumärkesidentitet - en studie av boutiquehotells varumärkesidentitet Författare: Frida Andersson Nerme & Sofia Karlsson Handledare: Christian Fuentes Nivå: C-uppsats Institution: Service Management, Campus Helsingborg - Lunds Universitet Datum: 2013 augusti Problemformulering: Ur hotellkedjornas standardiserade karaktär har boutiquehotellen vuxit fram som ett alternativ till det individuella. För att överleva på den hårt konkurrerade marknaden i London krävs en väl utförd differentieringsstrategi. LÄS MER
15. Organisationsprocesser på hotell i Sverige : En jämförande studie mellan nyöppnad och löpande verksamhet
Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Sweden’s tourism increases and new hotel opens. Since 1978 to 2011, the hotel rooms in Sweden doubled. International congresses, sports- and artistic events are a few examples of what affects the hotel industry. Sweden is seen as an attractive destination and future forecast looks to have a positive trend. LÄS MER