Sökning: "hotell service management"

Visar resultat 21 - 25 av 44 uppsatser innehållade orden hotell service management.

  1. 21. Vad behövs för ett välkomnande bemötande? - en studie om frontpersonals syn på organisatoriska förutsättningar för främjandet av värdskap i hotellverksamheter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Caroline Paulander; Ebba Feldreich; Jonas Elven; [2011]
    Nyckelord :organisatoriska förutsättningar; värdskap; påtagliga och opåtagliga; empowerment; servicelandskap; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problembeskrivning: Majoriteten av de vetenskapliga artiklar och texter som finns kring organisatoriska förutsättningar är skrivna ur ett ledarskapsperspektiv, vilket har resulterat i en mindre kunskapslucka som lämnats öppen för vidare forskning kring ämnet. Då det är personalen som dagligen möter gästerna och förväntas skapa ett tillfredsställande servicemöte genom ett gott värdskap, är deras perspektiv väsentligt i sammanhanget. LÄS MER

  2. 22. "Det är Lättare att Hantera en Stammis!" - En studie om frontpersonalens arbete, upplevelse och förutsättningar att hantera klagomål.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Joakim Melin; Firaz Srour; Johan Stjernström; [2010]
    Nyckelord :hrm; klagomålshantering; frontpersonal; handlingsfrihet; intern kommunikation. emotional labour; motivation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem: Efter att genomgående läst Service Management litteratur om klagomålshantering menar vi att litteraturen saknar diskussioner om interaktionen mellan frontpersonalen och gästen, det vill säga hur personalen ska bemöta gästens klagomål och missnöje på ett serviceinriktat sätt. Syfte: Studiens syfte är att ur ett HRM perspektiv undersöka hur frontpersonalen upplever klagomålshantering. LÄS MER

  3. 23. Bakom service recovery - En studie om hotelledningens arbete med att skapa förutsättningar för frontpersonalens klagomålshanteringsarbete

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Alice Hedaiat; Sara Sjöholm Ericson; Louise Liedholm; [2010]
    Nyckelord :service recovery; hotelledning; stöd; riklinjer; utbildning; empowerment; belöningssystem; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Författare: Sara Sjöholm Ericson, Alice Hedaiat, Louise Liedholm Titel: Bakom service recovery – En studie om hotelledningens arbete med att skapa förutsättningar för frontpersonalens klagomålshanteringsarbete. Kandidatuppsats: SMKK01, 15hp, VT-2010, Institutionen för Service Management: hotell och restaurang. LÄS MER

  4. 24. Clean with Lean : En kvalitativ studie över receptionsprocesserna i hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Terese Lundqvist Sundberg; Natasha Svaneby; [2009]
    Nyckelord :Management; Lean; Lean Service; Lean Thinking; hotellbranschen; förbättringsarbete; effektivisering;

    Sammanfattning :     I centrala Umeå finns det 18 stycken hotell, som sällan är fullbelagda. Gästerna har således relativt stora valmöjligheter när de ska välja hotell. LÄS MER

  5. 25. Hotellens gröna överlevnad : Den interna marknadsföringens roll i att trovärdigt förmedla miljöarbete

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Caroline Gustafsson; Hedvig Corell; [2009]
    Nyckelord :green marketing; internal marketing; service management; intern marknadsföring; hotell; grön marknadsföring; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Background: The hotel market has become undiversified and the competition has increased rapidly. At the same time the environment aspects has been given higher priority and the trend continues to extend. A green marketing strategi has proven profitable if the company achieve a high credibility. LÄS MER