Sökning: "hotell service management"

Visar resultat 6 - 10 av 44 uppsatser innehållade orden hotell service management.

  1. 6. Småskalig eller industriell tvätt och hantering av sängkläder inom hotellbranschen : En jämförelse i miljöbelastning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Erica Johansson; Anne Dennisson; [2018]
    Nyckelord :Industrial laundry; small-scale laundry; textile services; cotton; polycotton; Industritvätt; småskalig tvätt; textilservice; bomull; polycotton;

    Sammanfattning : Hotellbranschen är en konstant växande verksamhet och med fler sängar att bädda tillkommer fler lakan att tvätta. Idag kan hotell välja att använda sig utav externa tvätterier som hämtar upp, tvättar och levererar rena sängkläder men kan även välja att själv tvätta sängkläderna lokalt på hotellet. LÄS MER

  2. 7. En analys av hållbarhetspolicy kring Norrköpings hotell : En kvalitativ analys om hållbarhetspolicy för två hotell i centrala Norrköping, The Lamp och Best Western Princess Hotel

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för historie-, turism- och medievetenskap

    Författare :Yildiz Celine; Al-Omrani Wasan; [2017]
    Nyckelord :sustainability policy;

    Sammanfattning : We have chosen to study the sustainability policy for two famous hotels that located in the middle of Norrkoping. The hotels are The Lamp and the Best Western Princess Hotel, they have different standards about foodservice, but they have common goals about environmental requirements that should be implemented. LÄS MER

  3. 8. Kvalitetsstyrning som ett medel att överträffa kunders förväntningar : En kvalitativ studie om hur svenska hotell kan säkerställa kvalitet och överträffa kunders förväntningar

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Julia Sundberg; Julia Söderberg; [2017]
    Nyckelord :Service quality; quality control; Total Quality Management; Service blueprint; hotels; Tjänstekvalitet; kvalitetsstyrning; Total Quality Management; Service blueprint; hotell;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tjänsteindustrin har kommit att bli dominerande på världsmarknaden vilket bidragit till ökad konkurrens för tjänsteproducerande företag. Inom hotellindustrin visar sig detta genom nya aktörer som utmanar traditionella hotell på sätt som inte tidigare varit möjligt. LÄS MER

  4. 9. Strategier för digital klagomålshantering : En kvalitativ studie av fem utvalda hotell med höga kundbetyg

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Martina Hultqvist; Matilda Carlsson; [2017]
    Nyckelord :Digital Complaint Management; Complaint Management; Word of Mouth; Service Recovery Strategies; Social Network; Tripadvisor; Facebook; Digital klagomålshantering; Klagomålshantering; Ryktesspridning; Service Recovery Strategies; Sociala nätverk; Tripadvisor; Facebook;

    Sammanfattning : As more hotels are established and that competition in turn increases, it becomes increasingly important to offer a good service to attract customers. If the hotels do not satisfy the guest they may complain. LÄS MER

  5. 10. Scandic Hotels tjänsteutveckling : Nyckeln bakom Nordens mest framgångsrika hotellkedja?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Darja Mihailovskaja; Emma Nordin Fransson; [2016]
    Nyckelord :Tjänsteutveckling; produktutveckling; Scandic; hotell; image; management; chefer;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att få en djupare förståelse kring hotellkoncernen Scandics tjänsteutveckling, avgränsat till upplevelsetjänsten med basprodukten, upplevelserummet, service samt image som utgångspunkter. Vi finner Scandic vara en intressant koncern att undersöka, då det är en välkänd hotellkedja samt Nordens största hotellkoncern. LÄS MER