Sökning: "hur fungerar mobiltelefonen"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden hur fungerar mobiltelefonen.

  1. 1. “Mobiltelefonen har förstört hela min koncentrationsförmåga” : Fem studenters upplevelser av mobiltelefonanvändning på Malmö Universitet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Paulina Selmani; Zina Ismail Arif; [2022]
    Nyckelord :Mobile Phone Usage; Smart Phone; Students; University; Distraction; Tool; Dependance; Goals; Discipline; Applications; Mobiltelefon; mobiltelefonanvändning; studenter; universitet; distraktion; verktyg; mobiltelefonberoende; mål; disciplin; självdisciplin; applikationer;

    Sammanfattning : This study investigates students' experiences of mobile phone usage at Malmö University. The purpose of this study is to investigate how students use their mobile phones and if the usage has an effect on their education. LÄS MER

  2. 2. Upplevelsekvalitet för molnbaserade speltjänster : En nulägesbild av upplevd kvalitet för molnbaserade speltjänster på mobila enheter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Jonas Örnfelt; Daniel Arnesson; [2021]
    Nyckelord :Quality of Experience; QoE; Cloud Gaming; Cloud Gaming services; Mobile gaming; Upplevelsekvalitet; QoE; Molnbaserat spelande; Molnbaserade speltjänster; Mobilspel;

    Sammanfattning : Molnbaserat spelande är spelande som sker över nätverket. Spelet streamas från servrar till användarens enhet. Detta ger möjligheten att spela på enheter som inte skulle vara tillräckligt kraftfulla för att spela vissa spel på annat sätt. Mobiltelefonen är den nuvarande primära enheten för spel och fortsätter att öka i popularitet. LÄS MER

  3. 3. Anpassning av mobilnotifikationer med hjälp av maskininlärning

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Diana Saveh; [2019]
    Nyckelord :Human-mobile-interaction; Java; machine learning; AI;

    Sammanfattning : The aim of this study has been to answer the question whether it is possible to obtain notifications that work with the user, instead of against, which can be experienced as stressful and bothersome. To decrease the stressful notifications an application was created which acted as a notification control. LÄS MER

  4. 4. Att koppla av och koppla bort eller att koppla av och koppla upp : en fenomenologisk analys av upplevelsen kring mobiltelefonanvändning i vardagen och på semestern

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Filippa Sylvander; Amanda Martinsson; [2018]
    Nyckelord :fenomenologi; upplevelse av närvaro; mobiltelefonanvändning; vardag; semester; organisering; tid; rum; plats; effektivisering; dubbel närvaro; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats ämnar söka kunskap i hur sex utvalda respondenter förstår sin fysiska och mentala närvaro i förhållande till sin mobiltelefonanvändning i vardagen och vidare hur upplevelsen tar sig till uttryck i samband med användning av mobiltelefonen under en semester. Uppsatsen undersöker även hur en moralisk dimension eventuellt påverkar respondenternas sätt att förhålla sig till sitt användande av mobiltelefonen i både en vardags och en semesterkontext. LÄS MER

  5. 5. Köpprocessen via en mobilanpassad webbshop ur användarens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Camilla Johansson; Tabita Hultqvist; [2017]
    Nyckelord :Informatics; Interaction design; Information architecture; Responsivity; Principles of design; E-commerce; Small-N research; Informatik; Interaktionsdesign; Informationsarkitektur; Responsivitet; Designprinciper; E-handel; Små-N-studie;

    Sammanfattning : Syfte – Trenden med e-handel ökar stadigt och allt fler konsumenter utför köp via mobiltelefonen. I en undersökning som Episerver utfört surfar 90 procent av alla konsumenter via mobilen men endast 19 procent genomför köp på en webbplats. LÄS MER