Sökning: "hur marknadsför dem"
Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden hur marknadsför dem.
1. Bankens ständiga resa mot en förbättrad miljö : en fallstudie om bankens ständiga förbättring inom de finansiella miljömålen
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Inom bank är miljöpåverkan som störst inom den indirekta verksamheten, det vill säga bolagens investeringar och finansieringar. För att arbeta mot FN:s globala mål Agenda 2030 behöver banker fokusera och förbättra sitt miljöarbete inom investeringar och finansieringar för den kommande generationens framtid. LÄS MER
2. Valet av ett köp! : En studie om konsumenters köpbeteende i samband med influencer marketing.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to investigate how attitude and credibility have an impact on consumers' buying behavior in connection with influencer marketing. Thus, the study aims to investigate which of the phenomena influencer marketing and WoM are reported to affect consumers' buying behavior to the highest degree. LÄS MER
3. Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenkraftig marknad
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenskraftig marknad Författare: Sofia Egertz och Sandra Hedvåg Handledare: Olga Rauhut Kompaniets Nyckelord: Marknadsföring, differentiering, padelanläggningar, kundrelation, konkurrens Syfte: Syftet med studien är att analysera hur padelanläggningar arbetar med marknadsföring och hur dem differentierar sig på en konkurrenskraftig marknad. Frågeställning: Hur arbetar padelanläggningar med marknadsföring och hur differentierar de sig på en konkurrenskraftig marknad? Metod: Studien har en kvalitativ forskningsmetod med en abduktiv forskningsansats. LÄS MER
4. “Vill man vara den här coola och snygga tjejen, ja då tarman en snus” : En kvalitativ studie av LYFTs reklamsamarbeten med influencers
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syfte och problemformulering: Utifrån fallet tobaksfritt snus är syftet med denna studie att undersöka hur LYFT med hjälp av influencer marketing strategiskt positionerar sig mot specifika målgrupper genom skapandet av jaget och gestaltning av livsstilar. Samt syftar studien till att se hur potentiella konsumenterna uppfattar strategin och reklamsamarbetet. LÄS MER
5. Svanenmärket för bostadskunden : En intervjustudie om hur Svanen kommuniceras i kunderbjudandet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : Klimatomställningen är en av de största utmaningarna som vårt samhälle står inför och som en del av Sveriges miljömål ska Sverige senast år 2045 inte ha några nettoutsläpp av växthusgaser till atmosfären. Bygg- och fastighetssektorn står för en stor del av samhällets totala miljöpåverkan i Sverige och framtidens bostäder behöver byggas på ett sätt som minskar klimatpåverkan, men samtidigt uppmuntrar och förenklar en hållbar livsstil hos dem som bor där. LÄS MER