Sökning: "innovations kultur"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden innovations kultur.

  1. 1. Att som event överleva en pandemi och komma igen : Vad kan svenska arrangörer av kulturevenemang lära sig av COVID-19-pandemin?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Sam Anlér; [2023]
    Nyckelord :Evenemang; Event; Arrangemang; Covid-19; Covid; Pandemi; Pandemin; Projektledning; Kultur; Motivation; Engagemang; Kris; Krishantering; Evenemangsindustrin; Eventbranschen; Eventindustrin; Volontär; Funktionär; NärCon; Stream; Live Stream; Cosplay; Konvent; Varumärke; Marknadsföring; Finans; Finanser; Framtidsplanering;

    Sammanfattning : Evenemangen i Sverige drabbades finansiellt, varumärkesmässigt och motivationsmässigt negativt av pandemin. Främst var det på grund av de regleringar som behövde göras för att skydda folkhälsan men mycket berodde också på de osäkerheter och den avsaknad av information som fanns kring viruset. LÄS MER

  2. 2. Technology and the Value of Trust : Can Society Trust AI?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Dominika Janus; [2022]
    Nyckelord :AI; trust; reliance;

    Sammanfattning : Ensuring "public trust" in AI seems to be a priority for policymakers and the private sector. It is expected that without public trust, such innovations cannot be implemented with legitimacy, and there is a risk of potential public backlash or resistance (for example cases of Cambridge Analytica, predictive policing, or Clearview AI). LÄS MER

  3. 3. The Circular Fashion Economy : A Case Study on the Role of Unsold Apparel in Circular Strategies

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :David Jansson; Victoria Sjöbohm; [2022]
    Nyckelord :Circular Economy; Circular Strategies; Deadstock; Drivers and Barriers; Excess Inventory; Fashion; Cirkulär ekonomi; cirkulära strategier; deadstock; drivkrafter och barriärer; överlager; mode;

    Sammanfattning : The fashion industry is one of the most heavily polluting industries in the world. The industry has traditionally operated through the linear economy utilizing a take-make-waste supply chain. The appearance of the circular economy has provided the fashion industry with the opportunity to change its business models to more circular alternatives. LÄS MER

  4. 4. Reducing Housing Barriers for First-time Buyers : Exploring Alternative Mortgage Products to Increase Access to Homeownership

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Elias Carlson; Johannes Sennerö; [2022]
    Nyckelord :Alternative mortgage products; first-time buyers; homeownership; shared appreciation mortgage; share equity mortgage; Alternativa bolåneprodukter; bostadsägande; förstagångsköpare; shared appreciation mortgage; share equity mortgage;

    Sammanfattning : Access to homeownership is a major social and economic issue in many countries. Failure to maintain affordability has been discussed as the ultimate agglomeration diseconomy. This report sheds light on the thresholds for first-time buyers in Sweden and possible solutions through financial innovation. LÄS MER

  5. 5. Plattformar för marknadsföring: En intervjustudie om marknadsföring på TikTok och Instagram

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Nordmark Jonathan; Holmgren Emmie; [2022]
    Nyckelord :Digital marketing; marketing communications; social media; TikTok; Instagram;

    Sammanfattning : English title: Marketing within digital platforms: An interview study regarding digital marketing onTikTok and InstagramMarketing through social media platforms is a powerful way for businesses to reach andconnect with customers. The growth prominence of technical innovations together withglobalization has influenced the way in which we connect with each other. LÄS MER