Sökning: "integration företagsekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 177 uppsatser innehållade orden integration företagsekonomi.

  1. 1. Främjande av Integration: En Explorativ Studie om Företagens Roll för Migranters Inkludering på den Svenska Arbetsmarknaden

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Aleksandra Anna Perlakowska; Tilda Wärn; [2024]
    Nyckelord :Integration; integrationsprocess; migration; inkludering; nätverk; arbetsmarknad;

    Sammanfattning : Date:                                      2024-01-11   Level:                                     Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr   Institution:                            School of Business, Society and Engineering, Mälardalens University   Authors:                                Aleksandra Anna Perlakowska                              Tilda Wärn     Title:                                       Promoting Integration: An Exploratory Study on the Role of Companies in the Inclusion of Migrants in the Swedish Labor Market   Supervisor:                           Pejvak Oghazi   Keywords                               Integration, integration process, migration, inclusion, network, labour market   Research questions: -       What significance do companies hold within the Swedish labor market, emphasizing their support for the integration of migrants?   -       What are the key factors influencing migrants’ opportunities for employment within the Swedish labor market?   Purpose:                                   The purpose of this study is to explore the significance of companies on the Swedish labor market in promoting integration of migrants. This with the intention of providing valuable insights for employers and encouraging a more inclusive work environment. LÄS MER

  2. 2. Svenska Modedesigners Upplevelser av Country-of-Origin : Utmaningar och Möjligheter Utomlands

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anton Bergman; Edith Hoge Beckman; [2024]
    Nyckelord :Country-of-Origin; Swedish Fashion Design; Business Culture; Globalization; Foreign Work; Country-of-Origin; Svensk Modedesign; Affärskultur; Globalisering; Utlandsarbete;

    Sammanfattning : Svenska varumärken i allmänhet och svenska modevarumärken i synnerhet har en god ställning på den globala marknaden. Som en konsekvens av detta väljer flera svenska modeföretag att marknadsföra sina varumärken genom att betona sitt svenska ursprung. Detta är vad som inom marknadsföring benämns som Country-of-Origin. LÄS MER

  3. 3. ARTIFICIELL INTELLIGENS INOM SVENSK BANKSEKTOR : En kvalitativ studie om implementering, utmaningar och framtida vägledning

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anton Edmark; Henning Nilsson; Sebastian Thorfve; [2024]
    Nyckelord :Digital transformation; teknologiska innovationer; kundnöjdhet; artificiell intelligens; strategiska initiativ; banksektor.;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på att undersöka förutsättningarna för svenska banker att investera i artificiell intelligens (AI) för att förbättra kundnöjdheten. I ljuset av den pågående digitala transformationen och de teknologiska innovationerna som skett inom banksektorn har det analyserats hur bankerna anpassar sig för att möta kundernas förväntningar och behov. LÄS MER

  4. 4. Beyond the Middlemen - Exploring the Role of Channel Attributes and Product-Related Factors in Shaping Consumer Choice for Online D2C Sales Channels of Established Brand Manufacturers

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Christiane Haase; Nils Heimes; [2023]
    Nyckelord :Disintermediation; Manufacturer Encroachment; Direct-to-Consumer; Vertical Integration; Product-Related Factors; Channel Attributes; E-Commerce; Consumer Channel Choice; Consumer Behavior;

    Sammanfattning : Background: In light of the multitude of different channel options consumers have at hand and the rapidly advancing vertical integration of established brand manufacturers across industries, the question arises as to the basis on which consumers make their channel decision for a manufacturers direct-to-consumer (D2C) sales channel. Scholars have found that channel attributes and product-related factors generally play a pivotal role in consumer channel choice and have shown the influence they have on offline versus online channel choice. LÄS MER

  5. 5. Exploring the introduction of Generative Artificial Intelligence at work: A Professional Role Identity perspective

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Baptiste Dubois du Bellay; Petru Canariov; [2023]
    Nyckelord :Generative Artificial Intelligence; Professional Role Identity; Content Creators; Identity Evolution; Enhancement; Work performance; Work Legitimacy;

    Sammanfattning : This research thesis aims to explore the interplay between the recent introduction of generative artificial intelligence at work and professional role identity. As the public introduction of generative artificial intelligence shook up people’s lives in November 2022, we have reasons to think that an exploration of workers’ professional role identity regardinggenerative artificial intelligence is relevant. LÄS MER